Prague Bike Fest 2025 je minulostí, tak ať žije! Vydařená víkendová akce, které nakonec přálo počasí, se přesně trefila do nálady cyklistické a e-bikové veřejnosti. Pražské výstaviště nakonec praskalo ve švech! Takto jsme zaznamenali dění v jednotlivých sekcích, protože bylo na co koukat a co zkoušet!
Také letos hrály na Prague Bike Festu hlavní roli venkovní prostory, kde se vystavovalo, testovalo i soutěžilo. Společnost Škoda Auto pro děti opět připravila oblíbené dopravní hřiště i další atrakce.
Hlavní stage se letos přesunula do prostorů Křižíkovy fontány, kde bylo možné poslechnout si cestovatelské přednášky, panelové diskuse, případně si užít promítání videí nebo rozhovory s profesionály.
Jarní festival cyklistiky si nenechal ujít ani řetězec Lidl, který vedle soutěžní zóny v pavilonu B nabídl možnost testování svých elektrokol. Bylo možné si vyzkoušet městský e-bike Crivit Y.2 nebo horské elektrokolo Peak 709.
Jednou z frekventovaných značek, jejíž stroje šly z ruky do ruky, byl Trek. Zájem byl třeba o lehké elektrické e-biky Trek EXe s nenápadnými motory TQ-HPR50. Mnoho návštěvníků si na Bike Festu vůbec poprvé vyzkoušelo městská cargo kola, například rozměrný nákladní model Fetch+ 4.
Odlišné přístupy k městské cyklistice dobře reprezentují například elektrokola Rock Machine. Snadno přístupnou a komfortní cestu představuje plně odpružený model Crossride e450 FS s vlastním pohonem Sport Drive. O poznání jinou cestou kráčí pevný eBlizz s tradiční MTB geometrií a silným motorem Bosch CX.
Osobitou tvář a neotřelý přístup dokáže nabídnout Kellys také ve světě elektrocyklistiky. Šíři jeho záběru lze demonstrovat například na plně odpruženém e-biku Theos R50 s výkonným motorem Panasonic GX Ultimate a velkou 725Wh baterií. Do zcela jiných vod míří naopak městská e-kola Estima s nízkým nástupem, masivní spodní trubkou, motory Shimano EP6 a rovněž s velkou baterií (725 Wh, případně až 820 Wh).
U německé značky Ghost jsou jednou z hlavních novinek letošního roku stroje E-Riot CF s poctivými zdvihy 170/160 mm, novou generací motoru Bosch CX, agresivní geometrií, robustní výbavou, ale také s nezvyklou integrací displeje Bosch Kiox 300 do rámu.
Jedna z mladších německých značek Raymon na Prague Bike Festu ukázala celou řadu různě zaměřených horských elektrokol. Nás nejvíce zaujal model Tarok Air, který jako jeden z prvních v tomto segmentu používá v Česku vyráběný středový motor ZF CentriX. RAYMON dále nabízí také e-biky s motory Bosch i Yamaha, takže si vybere opravdu každý.
Letošní Prague Bike Fest byl jednou z prvních příležitostí, kde bylo možné si naživo prohlédnout připravované modely Pells, navíc s novým logem a celou firemní identitou. Expozici vévodila omlazená řada Thorr s novým lakem, novým logem na hlavové trubce a stále s motory Bosch.
Při hledání hlavního taháku značky Specialized nešlo přehlédnout současnou a stále prodávanou variantu lehkého eBiku Turbo Levo SL 2 Pro, která se nabízí v tomto nápadně dramatickém laku s odstínem v barvě mědi.
Už jen čísly na papíře dokáže ohromit nový vrcholný model mezi elektrickými stroji Specialized. Poslední dobou všude a často diskutovaný kousek S-Works Turbo Levo 4 s výkonem 720 W, točivým momentem 111 Nm a 840Wh baterií.
Příležitost k osahání si jízdy na dlouhém cargo elektrokole určeném pro převoz nákladu nebo dětí nabízel, konkrétně na stánku Koloshop.cz, také Cannondale v podobě svého atraktivního modelu Wonderwagen.
Chvíli před pražským festivalem odhalená nová generace Cannondale Moterra se již stačila dostat do ČR, a proto byla k vidění v jednom z Křižíkových pavilonů na stánku firmy Koloshop.cz. Porovnat ji bylo možné s loni představenou lehkou verzí Moterra SL, naopak statnější kousek Moterra LT se na Bike Fest nedostal.
TEXT A FOTO: Štěpán Hájíček, Bikeandride.cz