Pořádný kus odolného elektrokola, prvotřídní výbava, kvalitní pohon Bosch a doplňky, které dělají jízdu příjemnou. Takový je v kostce vrcholný model kategorie elektrických SUV s pevným a sníženým rámem značky Rock Machine. Jeho název je eRokk B90T a je postaven na nové rámové platformě domácího výrobce, díky které v sobě snoubí komfort, snadný nástup, vzpřímený posed, dobrou kontrolu, jízdní stabilitu a snadný přístup k baterii. Ta je integrována do šikmé hlavní trubky a má dostatečně velkou kapacitu 750 Wh. V kombinaci s nejsilnější pohonnou jednotkou Bosch Performance CX je zajištěn dostatek podpory za každé situace.
PŘIPRAVEN NA VŠE
Na první pohled vypadá elektrokolo luxusně a moderně, jako dělané do metropole tepající cyklistickou dopravou. Takové místo bychom museli hledat spíše na západ od našich hranic, nicméně alespoň tu máme takovýto stroj domácí provenience, který snese srovnání s jakoukoli jinou světovou značkou. A může být tím spouštěčem pro nákupní rozhodnutí a změnu životních návyků. Rám je zpracován precizně a elegantního designu bylo docíleno matným antracitovým lakem, který je místy černý a při pohledu z jiné strany a ve slunci zase skoro stříbřitě zářící. Spojení trubek jsou provedena čistě a díky hydroformingovému tvarování je docíleno vyšší tuhosti i pevnosti rámu a současně nižší hmotnosti. Na spodní straně hlavní trubky je otevíratelný kryt pro snadné vyjmutí baterie. Nabíjecí zdířka je kryta standardním plastovým Bosch víčkem a najdeme ji ve spodní části sedlové trubky kousek nad motorem.
O POHODLÍ JE POSTARÁNO
Zadní stavba je subtilní a z tenkých trubek, které dokáží dobře pohlcovat vibrace. O větší pohodlí se mohou při správném nahuštění postarat i pneumatiky, zde dokonce od české značky Rubena. Část nerovností pak pohltí sedlo, ale největší zásluhu na opravdu komfortním posezení má odpružená sedlovka, která pracuje při najetí do hlubší díry nebo výmolu. Spolu s přední vidlicí jde o povedený tandem, jenž jezdce chrání před otřesy a neklidem. Samotný kokpit je přehledný, krátký představec udržuje jezdce ve středu dění a umožňuje přesné řízení. Řídítka Velobel (také domácí produkce) s pohodlnými gripy a ovládáním motoru na levé straně a displejem Kiox uprostřed umožňují ergonomický úchop. Aby bylo kolo kompletně vybaveno světly, blatníky, stojánkem, nosičem, a dokonce i integrovaným zámkem, to dnes ještě není stoprocentně dodržovaný standard u všech městských elektrokol a často některý ze zmíněných doplňků chybí. Zde ovšem jezdec nepostrádá nic, a navíc má i zvonek – výrobce Bike Fun International z Kopřivnice ví, jak poskládat elektrokolo dle nejmodernějších trendů. Do brašen na zadním nosiči anebo do košíku s upínacím systémem AVS+ (Rock Machine nabízí vlastní brašny pro systém Atran Velo) se vejde náklad o hmotnosti až 27 kg, takže eRokk je i zdatným nákupním e-bikem. Pro jízdu za snížené viditelnosti anebo i pro běžné denní svícení a větší vizibilitu v dopravě tu je integrované osvětlení napájené přímo z akumulátoru elektrokola, takže stačí přední i zadní svítilnu aktivovat z řídítek. Široké blatníky s dobrým krytím zajistí ochranu před odstřikující vodou či bahnem a nečistotami – vyjet se dá za každého počasí!
MOTOR A VÝBAVA
Již zmíněný špičkový motor Bosch CX je se svým masivním krouťákem a kultivovaným projevem zárukou bezpečné a pohodové jízdy. Přísun výkonu až 600 wattů je k dispozici, kdykoli ho jezdec ke svému šlapání potřebuje. Výsledná plynulá a hladká jízda spolu s dlouhým dojezdem je dobrým základem nejen pro dojíždění, nákupy a běžnou mobilitu, ale také pro výlety a rekreační vyjížďky. Je libo na hodinu změnit tapetu, vyjet na nejbližší kopec anebo udělat okruh přes park a předměstí? S modelem eRokk se můžete pustit do čehokoli. Snadnou volbu režimů podpory provádíme na řídítkovém LED podsvětleném ovladači a veškeré informace najdeme na displeji Kiox umístěném na držáku před představcem na středu řídítek. Když se eRokk rozjede a je potřeba ho krotit ve sjezdu anebo před zatáčkou, přijdou ke slovu brzdy. Ačkoli nejsou nijak masivně předimenzované a velikost kotoučů je standardní, pro použití ve městě a na rekreačně-sportovních vyjížďkách jsou více než dostatečné. Řazení Shimano Cues si dobře poradí s řetězem a škálou pastorků od 11 do 48 zubů. Ani při nejrychlejším sjezdu anebo naopak během nejprudšího stoupání nebudete žehrat na nedostatek převodů – zvolené zpřevodování dokáže plně uspokojit i náročnější jezdce a systém si s motorem dokonale rozumí.
VERDIKT
Pohodová jízda po cyklostezkách anebo přitvrzení a pár smyků na lesní cestě a zmizení pěšinkou mezi stromy – to vše si nechá líbit Rock Machine eRokk. Geometrie pohodlného e-SUV rámu má stále v DNA nějakou tu terénní skopičinu, takže na polní nebo lesní cestě i tento seriózně vyhlížející dopravní prostředek umí uhánět pořádně rychle! Jeho doménou je ale klidnější cestování anebo dlouhé rekreační vyjížďky. Zde je dobré zmínit, že doplňková externí baterie Bosch Power More 250 Wh je i zde plně kompatibilní, tudíž z maximálního dojezdu nějakých 180 km můžete rázem udělat třeba i 220 kilometrů, pokud si tento akumulátor opatříte. Je otázka, jestli ale takovou porci kilometrů chcete ujet opravdu za jediný den, anebo si na to necháte týden či deset dnů…
Rock Machine eRokk B90T
Rám: tepelně vytvrzená hliníková slitina 6061-T6, nízký nástup
Vidlice: vzduchová RockShox Judy Silver TK, Tapered, osa 15 × 110 mm, zdvih 100 mm
Motor: Bosch Performance Line CX, 85 Nm (250 W, 36V), Smart System, 400 % podpory
Baterie: Bosch PowerTube 750 Wh
Nabíječka: Bosch 4 A
Displej: Bosch Kiox Smart System
Ovladač: Bosch LED remote
Řazení: Shimano Cues SL-U6000 RapidFire Plus, 10 rychlostí
Přehazovačka: Shimano Cues RD-U6000
Kliky a převodník: One1, Samox 38 zubů
Kazeta: Shimano CS-LG300-10 (11–48 zubů)
Řetěz: Shimano CN-LG500
Brzdy: Shimano MT200, kotouče 180 mm
Kola: náboje Shimano HB-TC500-15-B, ráfky Stars J30, dráty Sapim
Pláště: Rubena Cheetah, 29 × 2,35
Představec: TDS-C342 Alloy, 31,8 mm, délka 45 mm, zvednutí 3°
Řídítka: Velobel, 31,8 mm, šířka 760 mm, 40 mm zvednutí, 13° zahnutí
Gripy: Herrmans Clik DD37
Sedlo: Selle Royal Essenza Moderate
Sedlovka: odpružená One1 Alloy, 30,9 mm
Pedály: ploché, nylon vyztužený skleněnými vlákny
Přední světlo: AXA Blueline 30
Zadní světlo: Spanninga Pling XE
Blatníky: Alloy Full Cover Fenders
Nosič: Delta Carrier, systém kompatibility AVS+, nosnost 27 kg
Stojánek: Atran Velo, Rex
Zámek: AXA Block XXL
Hmotnost: 28 kg
Barva: Matte Nightstorm Blue
Výrobce: www.rockmachine.cz
Distributor: www.levelsportkoncept.cz
![]()
Více informací o pojištění elektrokol najdete zde.




