Mám radost, že e-bike scéna roste!

Michal Prokop hovoří v rozhovoru o nové roli a rozdělané práci u značky Crussis.

Nečekaná zpráva, šokující novinka – tak někteří fanoušci cyklistiky a pozorovatelé dění hodnotili koncem
loňského roku oznámenou spolupráci profesionálního bikera, trojnásobného mistra světa a dnes
i úspěšného pořadatele závodů Michala Prokopa se značkou Crussis. Na tomto spojení leckomu něco
nehrálo nebo nevonělo. Po Jágrovi přichází Prokop? Co to má znamenat? Jak ale týdny ubíhaly, objevily se
první rozhovory a také debaty a diskuze na internetu i naživo, vše do sebe náhle začalo zapadat. Zvlášť pro
ty znalce cyklistické a závodní scény, kteří vědí, že Michal Prokop je nejenom zkušený jezdec mnoha
disciplín a neúnavný tester posedlý laděním detailů i hledáním dokonalosti, ale je také stoprocentním
profesionálem a komunikativní osobností. Současně perfekcionistou, jehož největší vášní jsou výsledky
a dobře odvedená práce. A právě za to je ceněn a jeho názory a poznatky mají velkou váhu. Na jaře tedy
bylo na čase Michala vyzpovídat, jak se v nové roli rozkoukal a co nového se chystá.

 

Michale, máš za sebou první měsíce jako ambasador značky Crussis, co všechno se zatím podařilo a jaké
projekty se povedlo nastartovat?

Bylo to intenzivních pár měsíců a musím říct, že všechno šlape. Crussis není jen značka, co vyrábí
elektrokola, je to parta lidí, která chce věci posouvat. Naskočil jsem do rozjetého vlaku a jsem rád, že se už
podílím na vývoji kol, která budou víc odpovídat potřebám sportovních jezdců a zároveň zůstanou
dostupná širší veřejnosti.

Kdysi jsi jako jeden z prvních enduro jezdců vytušil, že elektrifikace ani tuto disciplínu nemine. Dnes jsi tváří
největšího výrobce elektrokol u nás a také jsi uspořádal první skutečně masový závod na elektrokolech se
170 přihlášenými jezdci (píšeme o něm na jiném místě tohoto vydání). Jaké máš z toho všeho pocity?

Je to přirozený vývoj a všechno je, jak má být. Něco jako když nastupovala kola o průměru 29 palců.
Elektrokola nejsou náhrada kola, ale rozšíření možností, jak si jízdu užít. E-bike komunita jde citelně
nahoru. Sice ne takovým tempem jako v západní Evropě, ale lidé postupně objevují kouzlo elektrokol
a chtějí sdílet to nadšení. Těch 170 lidí na Blinduro Elektro je jasný signál, že e-bike scéna pomalu roste
a zaslouží si svůj prostor. Mám z toho radost. Dlouho jsem měl v hlavě myšlenku udělat závod, kde jezdci
na elektrokolech zažijí opravdový racing a zároveň přátelskou atmosféru. A povedlo se.

Na vlajkové lodi značky, modelu Crussis E-RACE PRO, jsi zatím nalítal asi nejvíc kilometrů. Je to skutečně
závodní e-bike se vším všudy, anebo ho podle tebe čeká další vývoj a vylepšení?

Ten e-bike má rozhodně závodní potenciál, což potvrzuje účast kola na e-bike sérii WES. Karbonový rám je
lehký a tuhý, geometrie se blíží tomu, co bych sám postavil, a komponenty jsou zvolené chytře a funkčně.
Ale žádné kolo není finální. Vždycky je co ladit, tlumení, detaily rámu, jednotlivé komponenty, u kterých
funkci a maximální hranici poznáš až při pořádném zatížení v terénu. Já se nebojím říct, že E-RACE PRO je
solidní základ a v některých ohledech už fakt závodní mašina. Můžu ale naznačit, že Crussis neusíná na
vavřínech a ví, kde ještě přitlačit… 🙂

Promlouváš už nyní do podoby budoucích horských elektrokol Crussis a jsi v kontaktu s vývojáři a designéry
značky?

Ano, byl jsem vlastně od prvního dne po podpisu smlouvy hned zapojen do procesu a je to pro mě strašně
zajímavý. Když máš za sebou roky ježdění, tak máš na věc trochu jiný pohled než někdo, kdo kreslí rámy                                  u počítače. Já přináším do hry zkušenosti z trailu i závodní tratě a kluci v Crussisu to berou vážně.
Testujeme, předáváme si feedback, upravujeme, vymýšlíme.

Můžeme se někdy v budoucnu těšit na opravdovou signature edici e-biku Crussis s podpisem Michala
Prokopa na rámu?

Nechci moc naznačovat, ale nevylučuju to. Samozřejmě nejde jen o podpis na rámu, jde o to, aby ten bike
měl duši, styl a poslání. Pokud tohle všechno sedne, tak se třeba dočkáme.

Na veletrhu FOR BIKES jsi strávil spoustu času na stánku Crussis, jaké byly reakce lidí? Nemyslím tím, jestli
jsi populárnější než Jarda Jágr a rozdal jsi více podpisů, to nechme stranou. Ale zajímají mě názory bikerů
a potenciálních nových e-bikerů. Pro ně bys mohl být tím příkladem, který táhne, je to tak?

Veletrh byl super. Lidi přišli s konkrétními dotazy. Jednak se vyptávali na vystavený klasický full bez motoru,
a pak je zajímal právě karbonový stroj Crussis E-RACE PRO. Chtěli vědět, jak se bike chová v reálu, jak ho
hodnotím v různých situacích, jak ve skutečnosti jede motor Bosch CX ve verzi Race, jak je kolo vybavené
a jak to všechno dohromady funguje, a další informace. Cítil jsem velký a upřímný zájem a taky důvěru, že
jim řeknu, jak to opravdu je. Když jsem jim říkal, jak to jezdí, že se s tím dá lítat z kopce nebo vyjet traily,
které by jinak nedali, tak to brali vážně a byli rádi za moje zkušenosti.

Záhadami opředená je i případná kolekce klasických kol Crussis bez motoru. Můžeš prozradit něco víc? Je
ve hře pouze nové enduro jako první unikátní model, anebo celá řada trailových kol nebo snad i kompletní
kolekce?

Nechci a nemůžu prozrazovat úplně všechno, ale něco se rýsuje. Kolo bez motoru je pořád základ. A jestli
z toho bude jen jeden model, nebo celá kolekce? To ukáže čas.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one