Nejen řemeslníkův sen

Volkswagen Caddy Cargo eHybrid je praktická, úsporná a překvapivě schopná mini osobní dodávka s velkým nákladovým prostorem a efektivním plug-in hybridním pohonem, která v městském a příměstském provozu i na delších trasách nabízí skvělé řešení přepravních možností.

Když se mezi živnostníky, řemeslníky, kutily anebo prakticky i sportovně založenými aktivními řidiči vysloví zaklínadlo Volkwagen Caddy, tak většině z nich zjihne pohled, zalesknou se oči, tváře jim rozjasní mírný úsměv a jen si nostalgicky povzdechnou. Je to tak, tenhle model prostě slouží věrně jako pes a dělá radost uživatelům po celém světě, a zejména v Evropě už déle než čtyři desetiletí. Nyní tu máme pátou generaci, kterou lze pořídit jak s obvyklým dieselovým motorem, tak benzínovým a v neposlední řadě i hybridním. Námi testovaná skříňová verze Cargo Hybrid 1,5 PHEV, sice jen se dvěma místy vpředu, nicméně také velmi populární modifikace malého užitkového vozu, byla ve variantě plug-in hybridu. Tedy kombinuje spalovací patnáctistovku s elektrickým pohonem a mimořádně velkým akumulátorem s kapacitou 21 kWh (z toho 19,7 kWh je využitelných).

DESIGN A KAROSERIE

Ryzí funkcionalismus a precizní ergonomie se zohledněním všech potřeb posádky, navíc ve spojení s maximálně využitelným a velkým nákladovým prostorem, to je charakteristika vozu. Velká úložná skříň je přístupná zadními křídlovými dveřmi a také bočními posuvnými dveřmi na straně spolujezdce. Pojme v pohodě klasickou europaletu a minimálně půl tuny nákladu, klidně i čtyři e-biky. Na kouli může mít bržděný přívěs o hmotnosti 1,5 tuny. Délka vozu je 4,5 metru, šířka bez zrcátek 1,86 metru a výška bez podélných nosičů 1,83 metru. Kola umístěná v rozích znamenají stabilitu a dlouhý rozvor 2,76 metru. Uvnitř je to stále funkční Caddy, mladší sourozenec Transporteru. Přístrojovka je přehledná, všechny ovladače na dosah. Některé jsou mechanické, další dotykové. Dá se říct, že vše je stále na svém místě, pouze se s další generací a faceliftem spousta věcí vylepšila. Posádka se má jako v bavlnce, kromě limitu sklápění sedaček a méně místa pro nohy tu je vše podstatné, včetně dostatku odkládacích prostor.

ENERGIE A JÍZDA

Jestliže dříve byly mantrou úspornosti a dlouhověkosti dieselové pohony, nyní se situace mění a s přechodem na bezemisní mobilitu a rozšiřováním možností nabíjení z fotovoltaiky anebo jiných udržitelných zdrojů energie se dostávají do popředí elektrické a hybridní vozy. Jednotlivci i firmy chtějí snižovat náklady na pracovní flotily a plug-in hybridní pohony mohou být pro někoho cestou. Námi testovaný VW Caddy má úsporný benzínový jedenapůllitr a kombinuje jej s elektrickým pohonem a baterií o zmíněné kapacitě necelých 20 kWh. To už je záruka celkem zajímavého dojezdu čistě na elektřinu, navíc ve smíšeném hybridním režimu motor pracuje také velmi efektivně a úsporně. Jestliže se řidiči bude dařit každých zhruba 100 km dobít akumulátor (pozor, jde i klasické DC nabíjení výkonem až 40 kW), dá se vyjít naproti teoretickému údaji o spotřebě kolem jednoho nebo dvou litrů benzínu na 100 km. Pochopitelně záleží na mnoha vnějších faktorech a také na ceně nabíjení, ale teoreticky při ideálním stavu a dostupnosti infrastruktury to může fungovat. Výkon spalovacího motoru je 84 kW / 115 koní a ve spojení s elektromotorem je na přední nápravě 110 kW (150 koní) a točivý moment 350 Nm. Šestistupňový automat DSG hladce přepíná mezi elektrickým a spalovacím pohonem. Jízda je živá, auto skvěle sedí a bez ohledu na hmotnost nákladu má stále vyvážené a nezáludné jízdní vlastnosti.

VERDIKT

Způsob, jakým se před námi hybridní Volkswagen Caddy prezentoval, je důkazem, že budoucnost malých užitkových dodávek a rozvozových aut zejména ve městech, aglomeracích a okolí může být čistě elektrická, anebo třeba plug-in hybridní. VW Caddy eHybrid navíc těží ze skutečnosti, že konkurenci v tomto konkrétním segmentu prakticky nemá. Základní cena akčního modelu Caddy Maxi s PHEV pohonem je 1 069 900 kč, ale je k dispozici Volkswagen e-dotace ve výši 100 tisíc korun, takže výsledná cena je 969 900 Kč. Více informací najdete na www.vw-uzitkove.cz.

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one