Co nabízí prémiová značka Lexus a hybridní městský crossover UX 300h? Rozhodně
luxusní svezení, sofistikovaný hybridní pohon a zajímavou spotřebu.
DESIGN A KAROSERIE
Kompaktní vůz o délce necelých 4,5 metru má perfektní safírově modrý lak a navíc ještě
sportovní paket F Sport Design, který dynamickým liniím a agresivní masce původní
karoserie dodává ještě větší šmrnc. Auto působí luxusně, neokoukaně a také dravě a
hladově po hltání rychlých kilometrů. Je to druhý nejmenší model v nabídce značky.
Adekvátní mu je třeba sesterská Toyota C-HR. Svým určením se proto hodí více do města,
jako druhé auto do rodiny k větší limuzíně, anebo jako hbitý a obratný denní vůz na všechno,
včetně dlouhých cest. Po usednutí vidíme, že jemné motivy a prvky sportovního paketu F
Sport Design se promítly i do vnitřku vozu. Pracoviště řidiče, to už je skutečný kokpit a jenom
rozezvučet motor! Řidič se ocitá v centru dění, vše má v duchu promyšlené ergonomie
nadosah a může se kochat prostředím starých dobrých tlačítek a knoflíků ve společnosti
moderního infotainmentu. Na jednu stranu je to po všech těch velkoformátových dotykových
obrazovkách a oholených puristických palubkách elektrických vozů příjemný úkrok stranou.
Současně je to také fascinující výsadek do světa koncernu Toyota, největšího výrobce aut na
světě, kde mají konzervativní prvky, tvary a obliny svůj řád, jasně danou strukturu a pevné
místo. Tím také chápeme motivaci zákazníků značky Lexus, kteří poptávají ještě kvalitnější a
prémiovější zpracování, spolehlivé podvozky a motory i komfort bez kompromisů. Moderní či
avantgardní výstřelky, nechť jsou drženy na krátkém řetězu a za vysokým plotem. Japonské
značky zkrátka kráčí vlastní cestou, a kdo jiný než Toyota a Lexus jsou u toho. Zorientujeme
se uvnitř modelu UX 300h, na našem dočasné černo-černém a luxusně vyvedeném
pracovišti, máme vše nastavené i propojené a jsme připraveni vyjet. Přestože auto není
úplný prcek, tak největší komfort je samozřejmě vpředu. Dozadu bychom doporučili
spolujízdu maximálně dvěma pasažérům menšího vzrůstu, protože místa tam v žádném
směru není nadbytek. Zadní kufr je se svými 315 litry tak akorát pro dva lidi nebo menší
rodinu, po sklopení sedaček jsme dokonce uvnitř převezli celoodpružený e-bike s vytaženým
předním kolem. Ale pozor, na rovinu říkáme, že kdo touží po komfortu a prostornosti
rodinného SUV od Lexusu, ten musí v nabídce značky vystoupat ještě o jedno nebo dvě
patra výše a připravit si větší rozpočet…
ENERGIE A JÍZDA
Atmosférický dvoulitr s elektromotorem dávají kombinovaných 199 koní výkonu. Rozhýbávají
1,6 tuny plus posádku a náklad. Lexus UX zrychluje krásně plynule při pozvolné akceleraci,
stejně jako umí vystřelit vpřed, když dostane razantní povel. Každé zrychlení je provázeno
zvýšenými otáčkami, ovšem díky skvělému odhlučnění neobtěžuje přímo v kabině, ale ozývá
se někde v hloubi pod námi. Podvozek je příjemně sportovní, ochotně reagující a auto se
fantasticky lehce řídí. Přitom není tvrdé a nepřenáší rázy do kabiny. Ano, Lexus znamená
luxus a skvělé tlumení! Motor nemá zase takový výkon, abychom se donekonečna opájeli
zrychlením a vystřelováním ze zatáček, tak se raději chováme jako důstojní a klidní majitelé
Lexusu. Kocháme se komfortem a vnímáme sofistikovanou práci hybridního ústrojí, které
jemně přepíná z elektrického do spalovacího režimu a naopak.
VERDIKT
Jízda městem anebo po okreskách je skutečně lahodná, jemná a plynulá. Výsledkem časté
bezemisní jízdy je famózní spotřeba ve městě, klidně i pod 5 l/100 km. Když na to pak
šlapeme mimo aglomeraci nebo na dálnici, můžeme skončit za hranicí 7 litrů na 100 km.
Plně vybavený testovaný model UX 300h přijde na zhruba 1,2 milionu korun, základní verze
je dostupná od 949 000 Kč. Více informací na www.lexus.cz.