Prezidentská jízda

Technicky propracovaný a designově dotažený plug-in hybrid od Renaultu.

Oslnivý, důstojný, propracovaný a výkonný. Takový je nový hybridní Renault Rafale Hyper Hybrid E-TECH 4×4 a jeho design a funkce podpořené nejvyšším výbavovým paketem studia Atelier Alpine rozhodně stojí za pozornost. Není bez zajímavosti, že ve speciální reprezentativní prodloužené modifikaci tohoto modelu se vozí také francouzský prezident. Jestliže tedy Emmanuelu Macronovi stačí pro jeho kancelář na kolech plug-in hybridní ústrojí, pohon 4×4, výkon 300 koní a krouťák 400 Nm, musíme se s ním spokojit i my.

DESIGN A KAROSERIE

V celém názvu modelu uvedeném v titulku je řečeno vše. Označení hyper hybrid je nový marketingový termín Renaultu, nicméně za ním nehledejte nic komplikovanějšího, než je plug-in hybrid. Ano, jistou složitost celé pohonné ústrojí má, a navíc disponuje velkým akumulátorem, jak se dočtete v dalším odstavci. Teď nás však zajímá celá sošně vytesaná a dynamicky tvarovaná karoserie s mohutnou přídí a svažující se zádí ve stylu SUV-coupé anebo SUV-fastback o délce 4710 mm a s rozvorem 2738 mm. Razítko Atelier Alpine znamená celý výbavový paket dynamických designových doplňků se závodním nádechem. Když k tomu zohledníme fantastickou matnou modrou metalízu, 21palcová kola a doširoka rozkročenou, svalnatou siluetu a doslova bojový postoj vozu se zadním spoilerem, tak tahle vlajková loď si na nedostatek pozornosti rozhodně stěžovat nemůže. Dále v paketu najdeme Matrix LED vision světlomety, masážní sedačky a asistenční prvky včetně bezpečného vedení vozu a částečně autonomní jízdy po dálnici. Jak užasle obhlížíme povedenou kombinaci modré metalízy a černých prvků zvenku, to samé nás čeká uvnitř, jen poměr barev se obrátí – tmavé a černé prvky jsou doplněny modrou notou a promyšlenými designovými akcenty a dekory. Sedadla mají dokonce prosvětlené logo Alpine a modro-bílo-červené prošívání podle francouzských barev. Na řidiče i posádku dýchne prémiovost a neoddiskutovatelná kvalita, preciznost a poctivost materiálů i zpracování, ovšem není to žádná rozmařilost pro nic za nic. Renault dbá i na ekologii a snaží se být šetrným výrobcem – nepoužívá živočišnou kůži a 25 % materiálů je recyklovaných a celých 34 % surovin pochází z udržitelného oběhového hospodářství. Náladu ve voze doplní ambientní osvětlení, obejmou nás luxusní sportovní a pohodlné sedačky a už jen uvést ten zázrak techniky do pohybu! Vizuálně jednotícím prvkem všech posledních renaultů je tvar volantu, digitální přístrojovka a vertikální velkoformátový displej infotainmentu. Najdeme zde systém Google Android Automotive a s ním i všechny možné aplikace v továrním infotainmentu openR link. Nic už nemusíme spouštět v mobilu, ale přímo ve vozidle, k dispozici je vyhledávání i hlasové ovládání pomocí Asistenta Google. Nechybí ani tlačítka a fyzické ovladače, takže si nepřipadáme jako v úplné budoucnosti, ale jako na známém místě a s pevnou půdou pod nohama. Zorientovat se na pracovišti je snadné a vše je logicky uspořádané. Luxus vpředu je jasný a ani na zadních sedadlech nebude nikdo trpět (natož pak prezident!). I přes opticky svažující se záď vozu necítíme žádnou stísněnost a nad hlavou je dostatečná rezerva. Luxusním prvkem výbavy je panoramatická střecha „solarbay“ s elektronickým ovládáním průhlednosti ve čtyřech režimech. Vzadu v kufru je prostor pro 539 litrů nákladu, k poslechu a vlnění do rytmu hrají Harman a Kardon.

ENERGIE A JÍZDA

Atelier Alpine se kromě designu podílel také na naladění sportovního podvozku, aby byl zážitek z jízdy skutečně jedinečný. Řízení je přesné, auto se hrne agilně vpřed a reaguje na sebemenší pohyb akcelerátoru. Živost a povedené jízdní vlastnosti jsou podpořeny funkcí 4Control advanced, která má na starosti proměnné natáčení zadních kol víceprvkové nápravy společně s předními koly, a to zejména v nízkých a středních rychlostech. Výsledkem je natolik ostré a přesné řízení a vedení vozu, že i zkušení piloti uznale pokývají hlavou, když z tohoto hybridu vystupují. Na stovku se tento dvoutunový modrý zázrak rozjede za méně než šest a půl vteřiny, ačkoli základem je „pouze“ přeplňovaná benzínová dvanáctistovka pohánějící přední kola. Její výkon je upraven na solidních 110 kW. Podporují ji další tři elektromotory! Zadní o výkonu 100 kW, přední elektrický pohon s výkonem 50 kW a potom ještě startér a generátor, který dává dalších 25 kW. Výkon na obě nápravy přenáší speciální multimódová převodovka se dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací ústrojí. Rafale přichází s koncepcí plug-in hybridu s opravdu použitelnou baterií o kapacitě 22 kWh! Tím je zajištěn čistě elektrický dojezd necelých sto kilometrů, navíc baterie se dá během jízdy úsporně a efektivně nabíjet rekuperací i z generátoru. Pro nabíjení doma, v práci či na cestách slouží AC nabíjecí zdířka, ovšem pro větší flexibilitu a nabíjení na všech DC stojanech by to chtělo co nejdříve upgrade na Combo CCS. Hybridní systém efektivně rozděluje práci mezi elektrický a spalovací pohon podle rychlosti a způsobu jízdy. Když je akumulátor vybitý (zcela vybitý není nikdy), funguje motorová soustava jako full hybrid a dokáže udržet spotřebu kolem šesti nebo sedmi litrů na sto kilometrů. Jízda je tichá, plavná a plně pod kontrolou, přepínání mezi režimy spalovacího a elektrického pohonu je celkem jemné. Auto má solidní zrychlení a kdykoli máme k dispozici výkonovou rezervu.

VERDIKT

Je to skutečně velkolepý a propracovaný vůz. Po designové stránce i kvalitě zpracování nelze vytknout nic a po stránce podvozku, motoru a jízdních vlastností vlastně také ne. Základní verze full hybridu Rafale Techno začíná od 999 tisíc korun, koncepce PHEV s velkou baterií je v nabídce od 1 229 000 Kč, testovaný model pořídíte za 1 339 000 Kč. Více informací na www.renault.cz.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one