Ten příběh je fascinující jako málokterý jiný v odvětví elektrokol. Kdo dosud neregistroval značku Raymon, měl by ji odteď mít v hledáčku. Vznikla sice nedávno a samostatně ji její majitelé převzali teprve před dvěma lety, ale hned měla úspěšné celosvětové entrée na veletrhu Eurobike a pro letošní rok dále zbrojí na vícero frontách. Také u nás už je s nabídkou klasických kol a elektrokol ke koupi ve vybraných obchodech. Pro e-bikery tu jsou modelové řady špičkových elektrických kol do města, na výlety i pro sport a do terénu.
ŠIROKÁ NABÍDKA
Zájemci o celoodpružená horská elektrokola Raymon si musejí připadat skoro jako ve snu anebo v tom nejvybranějším butiku, protože mohou vybírat z opravdu našlapaných a skvěle vybavených strojů hned se třemi různými motorizacemi! Bosch, Yamaha a ZF CentriX – jeden brand motoru lepší než druhý. Každý model je precizně promyšlený pro co nejlepší poměr ceny a výkonu a nejlepší zážitky v sedle. Řada Raymon Airok je zaměřena na sportovce a milovníky lehkých a obratných elektrokol s co nejnižší hmotností (od 17,7 kg) a zdvihy 150 mm. Motorizací je Bosch SX a baterie má kapacitu 400 Wh. Raymon Tarok je nový trailový stroj se zdvihy 160 mm ve verzi mullet, pohání ho nový motor ZF CentriX a baterie má 756 Wh. Nejširší škálu modifikací pak zahrnuje modelová řada elektrických fullů Raymon Trailray se zdvihy 170, 150 a 120 mm a motorizací Yamaha PW-XM, respektive PW-X3 anebo PW-S2 u základních verzí. Kapacity baterií jsou 800 nebo 720 Wh.
RAKETOVÝ VZESTUP
Blížíme se na prezentaci novinek značky a krátké školení Raymon Tech Days 2025 na polské straně hor v hotelu Magnus Resort v lesích nedaleko Bielsko-Biala a přemítáme o raketovém vzestupu značky. Protože za ní stojí dvojice světových cyklo byznysmenů a vizionářů, jmenovitě manželé Susanne Puello a Felix Raymundo Puello, není tu ani moc prostoru k překvapení nebo údivu. Toto jsou klíčové postavy oboru elektrokol a opravdoví hybatelé vývoje. Pradědeček paní Susanne před více než sto lety založil malou firmu na výrobu kol, z níž později vyrostla Winora Group. Sama podnikatelka a dcera z bohaté a cyklistickým byznysem prosáklé rodiny později korporaci vedla a v roce 1996 s Felixem Puello založila Haibike. Elektrokola firma spustila až později, konkrétně v roce 2010, kdy Susanne s Felixem vymysleli první celoodpružené e-MTB, a sice Haibike XDURO, a stáli tak u zrodu současné nejsledovanější kategorie. Po úspěšných letech a rozvoji elektrokol oba opustili Winoru a založili progresivní PEXCO a v rámci této firmy spustili značky kol a elektrokol Husqvarna a Raymon. Později se stali se svou společností součástí motorkové korporace Pierer Mobility AG, nicméně prostor pro rozlet se jim trochu zmenšil. Proto se o dalších pár let později, v již zmíněném roce 2023, začali naplno věnovat už jen své značce Raymon.
CENTRIX JAKO OZDOBA
Symbolicky vybrali pro zázemí firmy svůj milovaný Schweinfurt a znakem smělého smyslu pro humor je, že Raymon sídlí v blízkosti Winora Group. Někteří prodejci elektrokol dnes zažívají malé déjà vu, protože když začínali se značkou Haibike, důvěřovali Susanne i Felixovi a jejich vizi odpružených elektrokol do terénu. Dnes tu oba stojí s novým brandem na začátku další etapy. Již nyní víme, že elektrokola Raymon jezdí a fungují perfektně a značka má našlápnuto k úspěchu, protože její zakladatelé se nebojí dělat odvážné kroky. Model Raymon Tarok s motorem ZF CentriX (vyráběným na Plzeňsku) otestujeme v příštím vydání. Více informací na www.raymon-bicycles.com.