S Davidem Šarkezi, šéfem technické podpory firmy Bafang, jsme se setkali na produktovém školení pro prodejce značky Apache. Jak se ukázalo, tak o podobné vzdělávací akce a semináře je mezi obchodníky a mechaniky značný zájem. David Šarkezi pro Bafang pracuje necelý rok, tak jsme jej požádali o krátký rozhovor.
Bafang se snaží dělat maximum pro technickou podporu prodejců. Jde všechno podle vašich představ?
Určitě se to vyvíjí správným směrem. S Bafangem jsme si od začátku nastavili, že hlavním cílem je podpora partnerů přímo v terénu – to znamená být k dispozici pro prodejce, mechaniky a servisy, nejen při školeních, ale i v každodenním provozu. Jsme na začátku, ale podařilo se nám navázat kvalitní komunikaci a vytvořit základní strukturu, která funguje. Samozřejmě vidíme i rezervy, ale právě díky zpětné vazbě z terénu se daří systém průběžně vylepšovat.
Jsou obchodníci a mechanici dobře informováni a mají znalosti?
Na trhu je dnes opravdu spousta značek, systémů a technologií, takže je skoro nemožné, aby každý znal úplně všechno do detailu. Většina obchodníků a mechaniků má základní přehled díky školením od výrobců kol. Myslím si ale, že technická školení přímo od Bafangu mají velký smysl – pomáhají jim znalosti prohloubit, ujasnit si souvislosti nebo se ujistit, že to dělají správně. Nejčastěji se ptají na věci kolem diagnostiky, nastavení systému nebo řešení konkrétních situací při servisu.
Jste s jednotlivými obchody, které prodávají servisují e-biky se systémem Bafang, často v kontaktu?
S mnoha jsem v kontaktu pravidelně, nejen při školeních nebo oficiálních akcích. Často se ozvou sami – buď s dotazem, nebo když potřebují něco konzultovat. Někdy prostě jen chtějí vědět, co je nového. Tenhle přímý kontakt je důležitý, protože právě díky němu vím, co lidi skutečně řeší, co jim chybí a kde bych mohl pomoct. A zároveň je to i fajn lidsky – máme už navázané vztahy a není to jen o technických datech, ale o spolupráci, která dává smysl.
Jak hodnotíte úroveň servisu a podpory maloobchodního trhu ze strany výrobce Bafang?
Myslím si, že podpora ze strany výrobce je na velmi dobré úrovni. Klíčová je kvalitní technická pomoc a snaha rychle reagovat na případné problémy. Výhodou motorů Bafang je také jejich snadná opravitelnost. Pokud jsou k dispozici náhradní díly, opravy probíhají rychle a bez potíží, což celý proces výrazně usnadňuje. Navíc aktivně pracujeme na tom, aby byla jejich dostupnost ještě lepší – pravidelně nasloucháme zpětné vazbě od prodejců a podle ní neustále zlepšujeme naši nabídku.
Má práce pro zahraniční společnost specifika vyplývající ze vzdálenosti, jiného jazykového zázemí a odlišné kultury?
Bafang určitě není úplně „typický“ zaměstnavatel, alespoň pokud jde o moji pozici. Pracovat pro mezinárodní firmu, která má sídlo v Číně, znamená, že se musím přizpůsobit jinému stylu práce a komunikace. V některých ohledech to může být výzva – například při překonávání jazykových bariér nebo při snaze pochopit místní pracovní kulturu, která je trochu jiná než ta česká. To, že pracuji v českém kontextu a jsem v kontaktu přímo s obchodníky a servisními techniky tady, mi dává možnost lépe pochopit jejich potřeby a přenášet je zpátky k výrobci.
Jaké jsou vaše zkušenosti s koly a elektrokoly?
Kola mě vždy bavila. Na brigádě v cykloservisu v Jičíně jsem se naučil všechny ty fígle s opravami. Od mala jsem taky jezdil na motorkách, takže když jsem poprvé narazil na elektrokola, bylo to pro mě jako objev nové dimenze! Na podzim jsem se konečně odhodlal a zúčastnil se svých prvních závodů na elektrokole v Trutnově, což byla super zkušenost. Letos jsem už stihl závody Blinduro Zima na Slapech a Blinduro Elektro ve Víru. Jak je asi zřejmé, enduro mě opravdu baví – nejen těžké sjezdy, ale i téměř strmé výjezdy po kořenech. Bydlím v Krkonoších, přímo u několika sjezdovek, takže když mám volnou chvilku, nasednu na e-bike a oblíbenou trasu stihnu projet klidně i třikrát.