Povedený facelift dnes už legendy

Test malého a praktického vozu, který dokáže posloužit jako druhé auto do rodiny, služebák anebo plnohodnotný vůz pro jednotlivce či aktivní páry.

Model ID.3 je pro Volkswagen průkopnickým vozem, se kterým koncern rozjížděl boom elektromobility. Není to vlajková loď v pravém slova smyslu ani frontový image model (tím jsou ID. Buzz a nová limuzína ID.7), ale je to prostě matador. Po čtyřech letech přichází jeho modernizace a velmi lehký facelift v podobě testovaného modelu Volkswagen ID.3 Pro S. Cena základní verze klesla pod milion korun, aby mohl uspět v nabité konkurenci.

DESIGN A KAROSERIE

Tento 4,2 metru dlouhý hatchback se zadním pohonem na podvozkové elektromobilní platformě MEB vypadá větší, než ve skutečnosti je. Je to dáno šikovně navrženým klínovitým tvarem karoserie a také koly vystrčenými až do rohů. Na přídi nyní lépe vyniknou moderní natáčecí světla pro automatické svícení, na zádi se povedlo lampy upravit tak, aby auto opticky ještě o něco rozšířily. Siluetu prodlužuje i černá střecha přecházející v kompaktní přesah nebo jakýsi střešní spoiler až nad zadní dveře. V kombinaci s veselými barevnými odstíny, kterých je v konfigurátoru na výběr celá paleta, to působí povedeně a vybere si každý. Špičkový design je dotažený i uvnitř. Vše původní bylo tvarově ponecháno, ale vylepšilo se změkčení některých částí palubní desky a obložení, v hojné míře z recyklovaných plastů a s vyloučením živočišné kůže. Uvnitř je příjemně a ID.3 má dar vykouzlit u každého pasažéra lehký a takřka nevědomý úsměv, kdykoli nasedne. Jemné čalounění sedaček s integrovanými opěrkami a designovými otvory doslova hladí a současně v zatáčce celkem dobře podrží sedací partie a záda řidiče i spolujezdce. Pohodlné posezení mají díky nadprůměrnému rozvoru také cestující vzadu, a to i dlouháni. Ještě dodejme, že u variant ID.3 Pro (základní verze s cenou 999 900 Kč) a akumulátorem 58 kWh se dozadu posadí standardně tři osoby. U verzí ID.3 Pro S (to je i námi testovaný vůz se základní cenou 1 270 900 Kč) jsou vzadu pouze dvě místa k sezení, a to kvůli větší baterii s kapacitou 77 kWh.

ENERGIE A JÍZDA

Od modernizované verze si značka hodně slibuje. A tím, že dokázala zlevnit, mohly by se prodeje jejích elektromobilů včetně tohoto modelu začít výrazněji hýbat. Skvělý podvozek je pohodlný na nerovnostech a současně pevný, akurátně tuhý v zatáčkách, kde sedí jako na kolejích. Že ID.3 exceluje hlavně ve městě díky krátkým převisům karoserie a malému poloměru otáčení, to si však budete myslet jen do chvíle, než začnete najíždět na dálnici. Zrychlení je nekompromisní, auto ještě v připojováku hbitě vyrovnává rychlost s ostatními, a než dobliká levý blinkr, tak už jste ve 130 kilometrech za hodinu dávno bezpečně zařazeni v pruhu a užíváte si tichou a plavnou jízdu. Pokročilý asistent řízení umí auto držet v pruzích a také dokáže samočinně zaparkovat. Ovládání vozu je příjemné, head-up displej nabízí také přidané funkce rozšířené reality, například promítne šipky při navigaci. Motor s výkonem 150 kW (204 koní) stačí na to, abyste s tímto dvoutunovým agilním vozem jezdili svižně po městě i na delší trasy. Průměr se dá i tak udržet výrazně pod 20 kWh na sto kilometrů, i po dálnicích jsme měli dojezd přes 400 km, na okreskách přes 500 km bez většího odříkání. Dietní ekojízdu jsme nezkoušeli moc dlouho, ale ve městě a při klidné jízdě se dá dostat na 13 kWh / 100 km. U silnějších verzí S je k dispozici rychlé nabíjení výkonem až 170 kW, u základních modelů s menší baterií zůstává 120 kW.

VERDIKT

Důvodů pro koupi VW ID.3 je mnoho. Jezdí naprosto fantasticky, lehce a svižně a výkonu má tak akorát. Může sloužit jako hlavní auto pro jednoho nebo pro dva, případně jako alternativní a bezemisní přibližovadlo na krátké vzdálenosti pro rodiny, protože i vzadu se dá pohodlně cestovat. Více informací na www.volkswagen.cz anebo u dealerů značky.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one