Pozor, pozor! SsangYong Torres EVX je mrtev, ať žije KGM Torres EVX! Tímto úvodem chceme říct, že zatímco jsme jihokorejské elektrické SUV přebírali na začátku roku pod původním názvem, tak o dva měsíce později došlo k definitivnímu přejmenování a rebrandingu značky na zkratku KGM podle stávajícího majitele, společnosti KG Mobility. Změna identity nějakou chvíli potrvá a pracuje se na tom, nicméně je jisté, že již známé modely KGM Korando nebo KGM Rexton mají nového, čistě elektrického sourozence!
DESIGN A KAROSERIE
Neokoukaný a originální rukopis, zajímavá cenovka, prostor a užitné vlastnosti, kvalitní zpracování, moderní prvky – to jsou hlavní taháky. Jako první zaujme maska vozu a zpracování světel i pár detailů, jako jsou třeba madla na kapotě. Není těžké představit si, jak se nějaký vetřelec nebo terminátor během jízdy vyhoupne na kapotu, drží se za tato madla a ve vysoké rychlosti a nestřežené chvíli se jednou rukou pustí a druhou se pokusí řidiče zlikvidovat! Stát se může cokoli, protože když třeba vezmeme za kliku zadních dveří, tak se kufr neotevře do strany, ale zvedne na vzpěrách směrem vzhůru. Na členité kapotě s mírnou prohlubní mezi oněmi madly se parádně držel tající sníh anebo voda, která se tu a tam během rozjezdu nečekaně uvolnila a postříkala čelní sklo. Tím seznam divnověcí končí, protože uvnitř 471,5 centimetrů dlouhého vozu, do jehož útrob se pohodlně a snadno nastoupí, pak nacházíme samé pěkné a milé prvky. Vcucnou nás příjemné sedačky a vůně nového interiéru. Protáhlý hlavní displej je rozdělen na dvě části s úhlopříčkou 12,3“. Údaje z jízdy a další informace zobrazuje ten levý před řidičem, zatímco středový je věnován infotainmentu a nastavení. Přehledný panel je doplněn příjemně tvarovaným volantem s ovladači a také voličem směru jízdy na středovém tunelu s odkládací schránkou. Jen moderna, žádná tlačítka ani knoflíky. Průduchy ventilace jsou zpracovány decentně a hodí se k elegantnímu bílo-černému interiéru. Na zadních sedadlech je dostatek prostoru a uvnitř Torrese je vpředu i vzadu útulno. Myslelo se na životnost materiálů a údržbu. Až totiž aktivní člověk, chalupář nebo kutil zavětří, že je v kufru 839 litrů prostoru, který se dá po sklopení druhé řady zvětšit až na 1662 litrů a převážet dlouhé i objemné předměty uvnitř, bude Torres nasazen jako pracovní elektromobil!
ENERGIE A JÍZDA
Torres EVX posílá na přední kola 207 elektrických koní a motor s výkonem 153 kW dokáže vymáčknout krouticí moment až 339 Nm. To stačí na svižné rozjezdy i akceleraci prakticky v jakékoli situaci. Problém není asi s tažením bržděného přívěsu do 1,5 tuny. Ačkoli je tento „městský teréňáček“ předokolkou, ani na zasněžené cestě jsme v zimě neměli nejmenší problém. Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 73,4 kWh a při průměrné spotřebě kolísající mezi 20 až 28 kWh na 100 kilometrů (hodnoty během našeho testu) se dá na jedno nabití ujet klidně i téměř 400 kilometrů, stejně jako pouze necelých 300. Auto se řídí příjemně, je z něho vynikající rozhled a vyšší světlá výška umožní pohodlný přesun i po rozbité polní cestě. Vynikajícím prvkem výbavy je také zásuvka V2L, kdy se dá pomocí redukce upravit nabíjecí port na klasickou 220voltovou zásuvku a třeba zapojit vysavač nebo elektrickou motorovku, eventuálně nabíjet elektrokolo či jiné zařízení.
VERDIKT
Praktická stránka i pohodlí, bezpečnost a prostor pro posádku i náklad dělají z tohoto elektromobilu zajímavého kandidáta. Pokud přejít na elektriku, tak proč ne s takovýmto poctivě udělaným a moderně vypadajícím „kusem auta“, které v námi testované výbavě Premium stojí 959 900 Kč. Dostupnější verze ve výbavě Style je dokonce za cenu 879 900 Kč!
Více informací na www.kgmcars.cz.