Škoda Auto je oficiálním hlavním partnerem a dodavatelem vozů Tour de France již od roku 2004. Letos dodala pořadatelům přes 200 elektrifikovaných doprovodných vozů a ředitel závodu Christan Prudhomme vede peloton ve „velitelském“ voze Enyaq Sportline. I v letošním roce tak fanoušci přímo na trase i u televizních obrazovek uvidí doprovodné organizátorské vozy z Mladé Boleslavi. Flotilu tvoří 209 vozů, z toho 207 s elektrickým či hybridním pohonem.
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Prodeje a marketingu, říká: „Je nám ctí, že můžeme letos oslavit 20. výročí naší spolupráce s prestižním závodem Tour de France. Na naší platformě We Love Cycling jsme proto připravili spoustu zajímavého obsahu a umožníme fanouškům vyhrát profesionální jízdní kola a originální zelené dresy s podpisy závodníků. Zároveň viditelně ukazujeme, že je značka Škoda tím správným partnerem pro naši cílovou skupinu Contemporary Explorers a že se zasazujeme o zelenou elektrickou budoucnost.“
Všech 209 doprovodných vozů musí zvládnout 21 etap a překonání pěti horských masivů. Na finálovou etapu a v cíli na Champs Élysées 23. července chystá Škoda Auto pro závodníky i diváky překvapení, jehož detaily budou zveřejněny později. Ředitelský vůz Tour de France, tzv. Red Car, je speciálně upraveným modelem plně elektrického vozu Škoda Enyaq Sportline. Je vybavený mimo jiné šesti anténami, speciální sirénou, pěti rádiovými okruhy a panoramatickou prosklenou střechou. Pro VIP hosty je na Tour k dispozici Superb L&K. Škoda Auto navíc opět sponzoruje Zelený trikot pro nejlepšího závodníka v bodovací soutěži. Vítězové jednotlivých kategorií převezmou trofeje navržené týmem Škoda Design.
Partnerství Škoda Auto s cyklistickým závodem a jeho 20. výročí přináší fanouškům jedinečnou příležitost dozvědět se více o historii Tour de France, jeho proměnách i významných momentech. Ve Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi budou od 1. července do 30. září k vidění mimo jiné ředitelské vozy z let 2005 a 2020 nebo maskovaný vůz Škoda Kodiaq, který v roce 2016 dovedl peloton do cíle závodu. Návštěvníci si budou moci také prohlédnout trofeje pro vítěze Tour de France, které Škoda Auto již tradičně navrhuje a letošní ročník nebude výjimkou.
Při příležitosti výjimečného jubilea Škoda Auto připravila čtyřdílnou dokumentární sérii, která přinese originální pohled na českou stopu prostřednictvím českých cyklistů spojených s historií Tour de France. O svou zkušenost se slavným závodem se podělí Ján Svorada, Zdeněk Štybar, Leopold König a René Anderle. První epizoda je již k dispozici na YouTube kanálu We Love Cycling CZ. Další zajímavosti a doprovodné aktivity bude možné sledovat prostřednictvím sociálních sítí a na cyklistické platfomě We Love Cycling, která také vyhlašuje čtyřkolovou soutěž o profesionální jízdní kola nebo originální zelené trikoty s podpisy.