Výlety i dojíždění komfortně a v suchu

Moderní elektrokolo pro dámy na výlety a každodenní cesty do práce.

Značka 4EVER umí přicházet s různými modifikacemi nabídky podle toho, jaká je poptávka na trhu. Výrobní zázemí v severomoravské Studénce je obrovské, neboť kromě kol a elektrokol této tradiční české značky zde vznikají také e-biky pro zadavatele ze západní Evropy. Takže z toho důvodu nejsou problémem úpravy portfolia a rychlá reakce na novou situaci, případné změny specifikace anebo doplnění výbavy jednotlivých modelů.

NOVÝ PŘÍRŮSTEK  

Během jara přibylo v nabídce značky moderní e-SUV s názvem 4EVER Esword SUV Lady určené pro dívky nebo ženy. Kolo disponuje kvalitní výbavou v podobě světel napájených z vestavěné baterie, dále blatníků, zadního nosiče a výklopného stojánku. Na první pohled jednoduché doplňky dokážou původně sportovní elektrokolo vizuálně zcela změnit a také mu dát nový smysl a využití. Určení pro ženy je dáno tvarem rámu a jeho kratší stavbou i kratším rozvorem, dostupnou nejmenší velikostí 15,5“ pro uživatelky drobných postav a také dalšími komfortními detaily, jako je sedlo, upravený kokpit a design. Ten sází na elegantní bílou jako dominantní odstín, navíc doplněnou jemným růžovým motivem v logu a nápisech na rámu. Zbytek celku doplňují černé prvky, například spodní vyjímatelný kryt baterie a dále veškeré použité díly a komponenty. Výsledek je přesně ve stylu značky 4EVER, tudíž jednoduchý, čistý a sportovně-elegantní.

OSVĚDČENÝ MOTOR

Značka 4EVER pracuje s motory Brose, FSA a Bafang. Posledně jmenovaný známý výrobce pohonných jednotek stojí za motorizacemi celé modelové řady ESWORD, do níž spadá i tento testovaný model. Středový motor Bafang M510 je osvědčenou pohonnou jednotkou určenou pro horská elektrokola. Je ideální pro situace, kdy je potřeba hodně podpory a silné asistence ke šlapání jezdce, to znamená ve stoupáních a v terénu. Takové trasy jsou denním chlebem pro všechny modely 4EVER ESWORD a stejně tak zde obstojí i naše e-SUV. Proto se bude hodit točivý moment až 95 Nm, který je k dispozici díky šlapání jezdce a citlivé práci senzorů v motoru, jež uvádějí pohon do pohybu. Přípomoc se dá velice jemně dávkovat a zvukový projev motoru je nyní v nejnovější generaci o něco tišší. Od minulé verze došlo dokonce k odlehčení motoru o 18 % a jeho výkon narostl o 20 %, takže samé dobré zprávy. Motorová jednotka má moderní a subtilní tvar a do rámu celkem úhledně zapadá. Zdrojem energie pro motor je baterie s pořádnou kapacitou 835 Wh, což je zásoba na celodenní popojíždění anebo opravdu dlouhý výlet. Akumulátor je ukryt uvnitř spodní rámové trubky. Nabíjí se buď přes zdířku v rámu, anebo se dá odemknout, jednoduše vytáhnout ven a vzít s sebou k nabíjení v práci nebo doma. Počítejte ale s tím, že taková kapacita už něco váží a patřičně se pronese, takže jako nejpraktičtější řešení z toho určitě vychází nabíjení v zaparkovaném elektrokole. Pochopitelně řádně zabezpečeném, je-li třeba.

RÁMOVÁ KONSTRUKCE

Rám tohoto e-SUV je v duchu provedení celé modelové řady vyroben z hliníkové slitiny a s koly o průměru 29“ má geometrii přesně na hranici mezi rekreačním pojetím vyjížďky a vážnější sportovní aktivitou. U dámského rámu je rozvor kratší a velká kola se postarají o bezpečný průjezd překážkami a jistotu za řídítky. Přední část rámu je lehce vyšší, protože do spodní trubky se musí vejít také integrovaná baterie. Typicky zahnutá horní trubka s logy a jemnou kresbou ubíhá od vyšší hlavové partie vpředu výrazným slopingem ke spoji se sedlovou trubkou. Díky tomuto sklonu je dostatek prostoru hned nad rámovou trubkou, například pro seskočení ze sedla bez obav, že by si jezdkyně ublížila. Integrace kabeláže a schování bovdenů, hadic i kabelů do rámové konstrukce přispívá k čistému vzhledu a také tiché jízdě. Nikde nic nechrastí ani se z rámu neozývá klepání, ťukání nebo jiné rušivé zvuky. Na rámu najdeme také zámek baterie v horní části a zdířku pro nabíjení ve spodní části mohutné hlavní trubky. Zadní stavba je oproti přední části podstatně subtilnější pro lepší tlumení nárazů. Na rámu jsou pěkně zpracované detaily, patky rámu i nachystané úchyty pro košík na lahev.

ERGONOMIE A VÝBAVA

Pozice v sedle je sportovní, ovšem stále pohodlná díky kratší rámové trubce a krátkému představci. Dle libosti a podle přání majitelky lze řídítka ještě zvýšit úpravou představce. Tím bude jízda ještě komfortnější a krční páteř v přirozenější pozici. Individuální nastavení se dá samozřejmě provést dodatečně, ale stejně tak neuděláte chybu, když svoje potřeby a požadavky vyslovíte rovnou v prodejně, kde vám pomohou s úpravou. Řadicí systém i brzdy jsou zde v režii značky Shimano, takže funkce je stoprocentní a bezproblémová. Na kokpitu využijete i páčku zamykání vidlice pro případ, že cítíte potřebu ji ve stoupání znehybnit pro dokonalý přenos síly, a z kopce si ji zase odemknout pro bezpečnější průjezd přes nerovnosti. Vzduchová vidlice plní svoji funkci skvěle a o dobrou kontrolu nad kolem se stará také přehledný a pohodlný kokpit s moderně širokými řídítky přesně podle nejnovějších trendů. Na levé straně najdeme jednoduchý barevný displej pro ovládání elektrokola, přepínání režimů a kontrolu veškerých potřebných údajů. Tlačítka na displeji jsou ve snadném dosahu palce levé ruky, takže není potřeba pouštět gripy a ztrácet kontrolu nad jízdou, když si chcete upravit režim asistence. Displej je barevný, podsvícený a dobře čitelný.

JÍZDA

Pozornost je nutné věnovat správnému nastavení posedu, ale jinak je vše z výroby nachystáno tak akorát, včetně sklonu brzdových páček a umístění jednotlivých věcí na řídítkách. Zapínáme motor a rozjíždíme se na režim Tour, který už sám o sobě stačí na běžné trasy i s pár kopci. Když vyzkoušíme režim Sport anebo Sport+, je odpich opravdu znatelný, najíždíme do lesa a pevně svíráme řídítka, abychom to na pěšině mezi duby uřídili. Do kopečka to jde zlehka, a abychom si užili adrenalinu, máme v zásobě i „raketový“ režim Boost, který k našemu šlapání pošle maximální výkon s hodnotou až trojnásobku naší šlapací síly! Do kopce jde vše dobře, zatáčení a manévrování není problém. Řazení jde zlehka a pedály točíme optimální frekvencí. Kdybychom zdolávali opravdu prudké krpály, dá se šlapat vysoce frekvenčně až do úrovně zhruba 120 otáček za minutu – to je maximální kadence, do které podpora motoru ještě stále efektivně a progresivně roste v závislosti na kmitání našich dolních končetin. Jízda tím má skutečně grády a jeden nechápe, jak svižně se můžeme s tímto e-SUV v lehkém terénu pohybovat. Když to stočíme do sjezdu, upozorní nás první boule a výmoly, že zadní stavba není celoodpružená (ano, může to kopnout!) a také že vzadu je umístěný kompaktní a praktický stojánek. Je sice funkční a využívali jsme ho denně, nicméně ve sjezdech a na hodně drkotavém povrchu se občas rozkmitá a dává o sobě vědět cvakáním. Na funkci a jízdu to vliv nemá, nebezpečné to také není, snad jen trochu rušivé. Celkově kolo působí stabilně a spolehlivě, nenarazili jsme na jediný problém. Blatníky jsou perfektně funkční v blátu a dešti, několikrát jsme byli opravdu rádi, že je máme. Stejně tak praktické je osvětlení, zvláště když je automaticky napájeno z akumulátoru kola a nemusíte u něho hlídat nabití.

VERDIKT

Jednoduché na obsluhu, praktické, a především pohodlné, obratné a svižné je toto e-SUV od značky 4EVER. Ačkoli vzniklo vlastně jen rychlou modifikací existujícího sportovně-rekreačního modelu ESWORD, nabízí spoustu výhod a také záruku bezchybného fungování. Bouchající stojánek ve sjezdech mu rádi odpouštíme, jeho přednosti jsou jinde. Praktická doplňková výbava mu totiž umožňuje odlišit se a přilákat možné zájemce o na pohled bytelné a odolné elektrokolo, které umí být spolehlivým parťákem i za ztížených podmínek anebo v nepřízni počasí.

Technické údaje:

Rám: Alu E7005 BOOST + integrovaná baterie

Vidlice: Suntour XCM34, 29 Boost, 15 mm pevná osa, 120 mm zdvih, lock-out

Motor: Bafang M510 (95 Nm)

Displej: Bafang DP C080, BT

Baterie: integrovaná 36 V / 835 Wh

Nabíječka: 42 V / 3 A

Převodník: BF Maxdrive E-bike, 38 zubů

Řazení: Shimano Cues SL-6000, 1 × 10 rychlostí

Přehazovačka: Shimano Cues RD-U6000, 10 rychlostí

Kazeta: Shimano CS-LG300, 11-48 zubů

Řetěz: Shimano CN-LG500, 10 rychlostí

Brzdy: Shimano BR-MT200 (kotouče 180/160 mm)

Náboje: Shimano, BOOST 15 a 12 mm

Ráfky: Mach1 Cross-R 23, 29″

Pláště: Schwalbe Smart Sam 2,35″

Pedály: Union SP-450

Řídítka: 4EX sand blasted 720 mm

Představec: 4EX sand blasted

Sedlovka: 4EX sand blasted

Sedlo: Selle Royal Viper

Hmotnost: 24,4 kg

Barva: bílá / růžová

Velikosti: 15,5 (S), 17 (M)

Výrobce a distributor: www.4ever.cz

 

Play Video
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one