Byla by škoda nejet do práce!

Karbonový e-bike se závodní DNA a skvělým motorem Bosch SX.

Skutečnou lahůdku pro všechny příznivce svižných výletů, bleskových přesunů na schůzky anebo do práce v sedle stroje s nekompromisní a sportovně-závodní geometrií, na kterou jsou zvyklí ze závodního silničního kola, nachystala značka Cannondale. Představila novou řadu rychlých a lehkých commuting e-biků Cannondale Tesoro Neo Carbon. Název Tesoro není nový a jsme na něj zvyklí u trekkingových elektrokol Cannondale Tesoro SL a Neo X, která ale mají odlišné zaměření. Nová řada Tesoro Neo Carbon je však úplně jinou kapitolou!

ZÁVODNÍ ZÁKLADY

Karbonový rám vychází z platformy sportovního silničního kola Cannondale Synapse, ale pochopitelně bylo nutné provést konstrukční změny a opatření v oblasti středu, kam se povedlo zakomponovat nový motor Bosch SX. Tato verze sportovního středového motoru se pro lehké karbonové elektrokolo nanejvýš hodí. Jednak kromě nízké hmotnosti (celý systém s motorem a baterií o kapacitě 400 Wh přidává pouze přibližně čtyři kilogramy hmotnosti navíc) má pohonná jednotka také kompaktní rozměry a celkově subtilní konstrukci. Rovněž nabízí vyloženě sportovní a na výkon orientovaný projev s progresivním nárůstem asistence v závislosti na šlapání a výkonu jezdce. Ačkoli má motor krouticí moment pouze 55 Nm, jezdec z něho dokáže při aktivním a frekvenčním šlapáním dostat až 340 % podpory navíc, ve špičce s hodnotou až 600 wattů. Na takovém kole zkrátka chcete dojíždět do práce a dát si pořádný ranní i podvečerní trénink!

DESIGN A RYCHLOST

Stejně jako je potřeba pochválit výrobce za volbu motoru Bosch SX, směřují další pochvaly konstruktérům a designérům za celkovou koncepci stroje Cannondale Tesoro Neo. Lehký rám s dynamickými liniemi působí nanejvýš čistě a karbonovou pleteninu a kompozitovou strukturu na stěnách trubek můžeme jen tušit pod hladkým lakem v příjemných odstínech. Baterie je integrována v hlavní šikmé trubce. Zespodu středové části vidíme i dodatečně instalovaný kryt motoru v barvě laku. Subtilní zadní stavba s miniaturními patkami má účelný tvar a díky menšímu průměru vzpěr nabízí nikoli nevýznamné tlumicí schopnosti. Sportovní e-bike s rychlostí zakódovanou v DNA samotného rámu je pro větší pohodlí osazen rovnými řídítky, navíc vynesenými do výšky díky podložkám pod představcem. Tím pádem je pozice na kole sportovní, ale současně i přirozeně napřímená pro kontrolu situace před koly a precizní pilotáž za všech okolností. Výšku řídítek lze upravit na míru a sloupek vidlice zaříznout podle potřeby, i když to bude kvůli integraci kabeláže u vyšších modelů to bude trochu náročnější úkon.

BEZDRÁTOVĚ I S BOVDENEM

Z dalšího osazení tu najdeme kompletní výbavu od značky SRAM včetně brzd a řazení a k dispozici jsou podle konkrétního modelu jak elektrická (Tesoro Neo Carbon 1), tak mechanická (Tesoro Neo Carbon 2) řadicí sada. Brzdy jsou hydraulické kotoučové. Příjemnou drobností a v zimě nutným doplňkem jsou na tomto celoročním sportovním a „dojížděcím“ elektrokole funkční blatníky a integrovaná světla vpředu i vzadu, pochopitelně napájená z baterie.

Cannondale Tesoro Neo Carbon 1

 

Cannondale Tesoro Neo Carbon 2

Zadní blatník obou modelů je pak vybaven subtilním nosičem, jenž má důmyslnou konstrukci a také nosnost na to zvládnout párkilogramovou zátěž a uchycení třeba nějaké decentní postranní brašny na nejnutnější věci a rezervní oblečení. Pláště o šířce 38 mm příjemně sviští po asfaltu, ale také utlumí drobné nerovnosti a hrboly na šotolinových cestičkách nebo dlážděných cyklostezkách.

KONEC ABSENCÍ

Toto elektrokolo se povedlo a těšíme se na praktický test a svezení naživo. Jeho idea a filozofie postavená na aktivním uživateli, který chce sportovat a pořádně si máknout, i když zrovna nejede závod na svém speciálu a jenom se přesunuje na schůzky či do zaměstnání, je podle našeho názoru správná a najde si mnoho příznivců a zájemců. Ani profík a opravdu ostřílený cyklista nemá důvod ohrnovat nos nad takovýmto elektrokolem s blatníky a spíše bude mile překvapen! Kompletní výbava a špičkové komponenty z tohoto stroje dělají hotový e-bike, na kterém není třeba měnit už vůbec nic a zkrátka jenom jezdit! Jediným logickým upgradem může být instalace doplňkové menší baterie Bosch PowerMore s kapacitou dalších 250 Wh, pakliže někdo potřebuje zvládnout delší vzdálenost a základní kapacita hlavní baterie 400 Wh mu nestačí. Ať už bude toto elektrokolo dělat radost a sloužit na delší nebo kratší vzdálenosti, tak v každém případě si může mnout ruce zaměstnavatel. Absence totiž zcela vymizí. S takovýmto strojem pro dopravu do práce není důvod brát si zbytečně neplacené volno anebo podlehnout nějaké rýmičce a zůstat doma. Byla by přece škoda nejet ráno do práce!

Více informací o elektrokolech Cannondale a koncové ceny najdete u distributora.

Text: redakce  Foto: Cannondale

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one