Skutečnou lahůdku pro všechny příznivce svižných výletů, bleskových přesunů na schůzky anebo do práce v sedle stroje s nekompromisní a sportovně-závodní geometrií, na kterou jsou zvyklí ze závodního silničního kola, nachystala značka Cannondale. Představila novou řadu rychlých a lehkých commuting e-biků Cannondale Tesoro Neo Carbon. Název Tesoro není nový a jsme na něj zvyklí u trekkingových elektrokol Cannondale Tesoro SL a Neo X, která ale mají odlišné zaměření. Nová řada Tesoro Neo Carbon je však úplně jinou kapitolou!
ZÁVODNÍ ZÁKLADY
Karbonový rám vychází z platformy sportovního silničního kola Cannondale Synapse, ale pochopitelně bylo nutné provést konstrukční změny a opatření v oblasti středu, kam se povedlo zakomponovat nový motor Bosch SX. Tato verze sportovního středového motoru se pro lehké karbonové elektrokolo nanejvýš hodí. Jednak kromě nízké hmotnosti (celý systém s motorem a baterií o kapacitě 400 Wh přidává pouze přibližně čtyři kilogramy hmotnosti navíc) má pohonná jednotka také kompaktní rozměry a celkově subtilní konstrukci. Rovněž nabízí vyloženě sportovní a na výkon orientovaný projev s progresivním nárůstem asistence v závislosti na šlapání a výkonu jezdce. Ačkoli má motor krouticí moment pouze 55 Nm, jezdec z něho dokáže při aktivním a frekvenčním šlapáním dostat až 340 % podpory navíc, ve špičce s hodnotou až 600 wattů. Na takovém kole zkrátka chcete dojíždět do práce a dát si pořádný ranní i podvečerní trénink!
DESIGN A RYCHLOST
Stejně jako je potřeba pochválit výrobce za volbu motoru Bosch SX, směřují další pochvaly konstruktérům a designérům za celkovou koncepci stroje Cannondale Tesoro Neo. Lehký rám s dynamickými liniemi působí nanejvýš čistě a karbonovou pleteninu a kompozitovou strukturu na stěnách trubek můžeme jen tušit pod hladkým lakem v příjemných odstínech. Baterie je integrována v hlavní šikmé trubce. Zespodu středové části vidíme i dodatečně instalovaný kryt motoru v barvě laku. Subtilní zadní stavba s miniaturními patkami má účelný tvar a díky menšímu průměru vzpěr nabízí nikoli nevýznamné tlumicí schopnosti. Sportovní e-bike s rychlostí zakódovanou v DNA samotného rámu je pro větší pohodlí osazen rovnými řídítky, navíc vynesenými do výšky díky podložkám pod představcem. Tím pádem je pozice na kole sportovní, ale současně i přirozeně napřímená pro kontrolu situace před koly a precizní pilotáž za všech okolností. Výšku řídítek lze upravit na míru a sloupek vidlice zaříznout podle potřeby, i když to bude kvůli integraci kabeláže u vyšších modelů to bude trochu náročnější úkon.
BEZDRÁTOVĚ I S BOVDENEM
Z dalšího osazení tu najdeme kompletní výbavu od značky SRAM včetně brzd a řazení a k dispozici jsou podle konkrétního modelu jak elektrická (Tesoro Neo Carbon 1), tak mechanická (Tesoro Neo Carbon 2) řadicí sada. Brzdy jsou hydraulické kotoučové. Příjemnou drobností a v zimě nutným doplňkem jsou na tomto celoročním sportovním a „dojížděcím“ elektrokole funkční blatníky a integrovaná světla vpředu i vzadu, pochopitelně napájená z baterie.
Cannondale Tesoro Neo Carbon 1
Cannondale Tesoro Neo Carbon 2
Zadní blatník obou modelů je pak vybaven subtilním nosičem, jenž má důmyslnou konstrukci a také nosnost na to zvládnout párkilogramovou zátěž a uchycení třeba nějaké decentní postranní brašny na nejnutnější věci a rezervní oblečení. Pláště o šířce 38 mm příjemně sviští po asfaltu, ale také utlumí drobné nerovnosti a hrboly na šotolinových cestičkách nebo dlážděných cyklostezkách.
KONEC ABSENCÍ
Toto elektrokolo se povedlo a těšíme se na praktický test a svezení naživo. Jeho idea a filozofie postavená na aktivním uživateli, který chce sportovat a pořádně si máknout, i když zrovna nejede závod na svém speciálu a jenom se přesunuje na schůzky či do zaměstnání, je podle našeho názoru správná a najde si mnoho příznivců a zájemců. Ani profík a opravdu ostřílený cyklista nemá důvod ohrnovat nos nad takovýmto elektrokolem s blatníky a spíše bude mile překvapen! Kompletní výbava a špičkové komponenty z tohoto stroje dělají hotový e-bike, na kterém není třeba měnit už vůbec nic a zkrátka jenom jezdit! Jediným logickým upgradem může být instalace doplňkové menší baterie Bosch PowerMore s kapacitou dalších 250 Wh, pakliže někdo potřebuje zvládnout delší vzdálenost a základní kapacita hlavní baterie 400 Wh mu nestačí. Ať už bude toto elektrokolo dělat radost a sloužit na delší nebo kratší vzdálenosti, tak v každém případě si může mnout ruce zaměstnavatel. Absence totiž zcela vymizí. S takovýmto strojem pro dopravu do práce není důvod brát si zbytečně neplacené volno anebo podlehnout nějaké rýmičce a zůstat doma. Byla by přece škoda nejet ráno do práce!
Více informací o elektrokolech Cannondale a koncové ceny najdete u distributora.
Text: redakce Foto: Cannondale