Limuzínu Volkswagen ID.7 jsme testovali ve verzi sportback v první polovině roku a tento bezmála pětimetrový elektrický dostavník pro dálniční cestovatele v nás zanechal skvělý dojem. Nyní tu máme stejnou podvozkovou platformu a totožný model, avšak v karosářské verzi kombi neboli Volkswagen ID.7 Tourer.
DESIGN A KAROSERIE
Vzhled vozu je uhlazený, originální a skutečně povedený. Model ID.7 Tourer vyzařuje auru luxusního, prostorného, pohodlného a díky tvaru zádě také dynamického auta. Navíc je vidět, že cílem bylo udělat aerodynamicky efektivní model, takže součinitel odporu vzduchu je u Toureru jen nepatrně vyšší než u sedanu (0,25) a plachtění s tímto vozem je skutečně požitek. Na délku měří 4961 mm, na výšku pak 1536 mm, na šířku 1862 mm, rozvor činí 2971 mm a hmotnost je 2,18 tuny.
Návrháři si pohráli mimo jiné se světly IQ. LIGHT LED Matrix, která jsou propojena LED linkou a systém dokonce nabízí podsvětlení loga vzadu – vše velice vkusně a efektně. Siluetu obřího vozu povedeně protahuje zadní partie s velkým zavazadelníkem, takže jak pro posádku, tak pro náklad tu bude místa víc než dost.
Uvnitř je vše podřízeno kvalitním materiálům, luxusnímu zpracování a komfortu. Místa je vpředu i vzadu nadbytek a sezení královské. Pro možnost zvětšení zavazadelníku je zde funkce takzvané „cargo polohy“ opěráků, které se dají lehce napřímit a dodají nějaké ty litry navíc k základnímu objemu kufru 545 litrů. Pokud potřebujeme naložit celé kolo anebo nepočítaně kufrů či krabic, stačí zadní opěradla sklopit a vytvořit prakticky rovnou ložnou plochu a místo pro náklad. Pro přepravu elektrokol na nosiči bychom uvítali tažné zařízení, které lze samozřejmě objednat.
Pracoviště řidiče je jednoduché a přehledné, z každého detailu je cítit kvalita a snaha výrobce stále posunovat ergonomii, design a funkčnost. Jsou zde jen výdechy ventilace a subtilní přístrojový displej se základními údaji, další informace jsou promítány na sklo, na head-up displej s možností rozšířené reality. Centrální 15palcový displej uprostřed palubní desky je perfektně čitelný a najdete na něm vše, co hledáte. Odezva je rychlá a nenarazili jsme na sebemenší problém. Občas se musí klikat víc, než je zdrávo, na druhou stranu třeba hraní her se beztak věnujeme nikoli za jízdy, ale pouze v zaparkovaném voze. Tento infotainment a ovládání včetně hlasové asistentky IDA už je skutečně na dobré úrovni.
ENERGIE A JÍZDA
Volkswagen ID.7 Tourer posílá na zadní kola výkon 210 kW (286 koní), krouťák 545 Nm a energii k tomu dodává akumulátor s kapacitou 82 kWh, z čehož je reálně využitelných 77 kWh. Jízda je jemná a hladká, přenos síly na zadní nápravu plynulý a skutečně vytříbený. Akcelerace je zážitkem, stejně jako vedení vozu zatáčkami, ale potěší také klidná a plynulá jízda s využitím rekuperace anebo ovládáním vozu jedním pedálem. Vysoký X faktor a vynikající poměr mezi zábavou, výkonem a praktičností i efektivitou má většina elektromobilů, ale zde je to skutečně markantní. Přidává se k tomu i rychlé nabíjení výkonem až 175 kW, i když vidět proudit takovýto tok energie do vozu se nám na displeji DC nabíjecích stanic nepodařilo ani jednou, vždy jsme se pohybovali o trochu níž… Reálná průměrná spotřeba vozu při běžném používání je kolem 18 kWh na 100 kilometrů, ve městě a při pomalé jízdě to bude méně, naopak na dálnicích a při šlapání na akcelerátor maximální intenzitou budeme hodně nad hodnotou 20 kWh na 100 km. Méně jsme ani nečekali, vždyť sedíme v luxusní a perfektně zpracované limuzíně, která umí vystřelit na stovku za šest a půl vteřiny.
VERDIKT
Velký elektrický kombík se povedl a je přesně tím chybějícím kamínkem do mozaiky nabídky výrobce. Luxusní, ekonomický, bezpečný a skvěle fungující prostorný model je mnohými zákazníky očekáván a poptáván a konečně si jej mohou dopřát. Cena modelu ID.7 Tourer začíná na 1 349 900 Kč (VW ID.7 Pro Limited), testovaná verze ID.7 Tourer Pro People vyjde na 1 728 400 Kč. Více informací na www.volkswagen.cz.