Zpráva se zabývá posílením potenciálu elektrokol v městských regionech, dále jak lze zvýšit používání elektrokol, širokým spektrem výhod, které mohou přinést, a tím, jak by mohly nahradit auta a taxíky. Prodej elektrokol za posledních 18 měsíců po celé Evropě raketově vzrostl, částečně podpořený pandemií COVID-19, přičemž mnoho evropských zemí zaznamenalo nárůst o 30 až 40 %. V Německu, kde prodej elektrokol již několik let roste, vlastnila na začátku roku 2020 elektrokolo každá devátá domácnost a odhaduje se, že elektrokola by mohla brzy tvořit polovinu všech kol prodaných v zemi. Velká Británie také zaznamenala vzestupný trend, ale prodeje byly ve srovnání s Evropou nízké, přičemž elektrokola představovala pouhá 3 % prodaných kol v roce 2019, ve srovnání s přibližně 10 až 30 % prodejů v evropských zemích.
Zpráva představuje různé scénáře potenciálu elektrokol. V rámci „Vládního cílového scénáře“, který předpokládá zdvojnásobení podílu režimu cyklu ve srovnání s úrovní z roku 2017, plus další zvýšení, které zohlední pozitivní změnu chování způsobenou pandemií COVID-19. Elektrokola by přispívala k 2 % všech cest (neboli 256 milionů cest) ročně v sedmi hlavních městských regionech (Londýn, Greater Manchester, Liverpool City Region, South Yorkshire, Tyne and Wear, West Midlands a West Yorkshire – což UTG představuje ). To je jedna třetina všech cyklistických výletů. Elektrokola nahrazují ročně 103 milionů jízd autem a taxíkem napříč městskými regiony (nebo o 416 milionů kilometrů jízd autem a taxíkem méně. Používání elektrokol přináší městským regionům finanční přínosy ve výši přibližně 280 milionů liber ročně.
Pokud by šla podpora elektrokol ve Velké Británii ještě nad rámec toho, co vláda přislíbila, pak by elektrokola přispívala k 7 % všech cest (téměř 1,2 miliardy cest) ročně v sedmi hlavních městských regionech. Elektrokola by nahradila ročně 646 milionů jízd autem a taxíkem napříč městskými regiony (nebo o 2,6 miliardy kilometrů autem a taxíkem méně). Používání elektrokol by přineslo městským regionům finanční přínosy ve výši přibližně 1,5 miliardy GBP ročně. Ben Still, hlavní člen představenstva pro aktivní cestování v Urban Transport Group, řekl: „Tyto scénáře vykreslují pozitivní obrázek toho, co je pro elektrokola možné. Sdělují nám, jakou část cyklovýletů by mohla uskutečnit elektrokola, pokud vláda splní svůj cíl přesunout lidi na cyklistiku, a počet jízd autem a taxíkem, které by mohly být odstraněny z našich silnic. Elektrokola mají jedinečnou přitažlivost, umožňují delší a častější výlety na kole a mohou prosperovat v určitých demografických skupinách, jako jsou starší lidé, nebo v určitých geografických oblastech, jako jsou kopcovitá nebo přeplněná města. Elektrokola proto musí být ústředním bodem vládní aktivní cestovní politiky, pokud chceme, aby v našich městských regionech jezdilo na kole více lidí.“
Zpráva dospěla k závěru: „Zjištění této zprávy slouží ke zdůraznění obrovské příležitosti k posílení potenciálu elektrokol v městských regionech i mimo ně, aby splnily a překročily vládní cíle pro změnu druhu dopravy, způsobily revoluci v cestování na první a poslední míli a podpořily širší politické cíle. Tento potenciál se již využívá v celé Evropě, přičemž prodeje elektrokol raketově rostou, a to i v zemích tradičně více závislých na automobilech. Je čas připojit se k revoluci elektrokol a umožnit více lidem jezdit na kole častěji.“
Zpráva navrhuje šest oblastí, ve kterých mohou místní a dopravní orgány sehrát roli při zvyšování zavádění elektrokol. Tyto jsou:
Finanční pobídky – např. grantová schémata a daňové pobídky
Změna postojů veřejnosti a zvýšení povědomí – prostřednictvím knihoven jízdních kol, půjček a lepšího marketingu a propagace
Zlepšení infrastruktury – včetně lepších cyklistických tras a dopravních uzlů
Zabezpečení, bezpečnost a pohodlí – se zajištěním bezpečného uložení kol a údržby elektrokol
Výzkum a sledování pilotních programů, které testují přístupy k pobídce k používání elektrokol
Sdílená elektrokola – s místními a dopravními úřady, které zajistí financování zaměřené na zavedení elektrokol do stávajících schémat sdílení kol