Tři tisíce čtyři sta kilometrů, tolik musí zdolat jezdci letošního ročníku etapového závodu Giro d´Italia. Etapový závod trvá tři týdny, odstartoval v Turíně a skončí v Římě. Jak to souvisí s elektrokoly? Deváté etapy Avezzana do Neapole v neděli 12. května se zúčastníme také! Pochopitelně ne v hlavním balíku profesionálních jezdců, ten by nás semlel a vyplivl po pár kilometrech jako rozbité hračky.
Postavíme se na start 50kilometrové etapy v rámci paralelního závodu na silničních elektrokolech Giro E Enel, a sice s týmem Yamaha na gravelových elektrokolech Yamaha Wabash RT. Tento závod elektrokol je organizován rovněž jako etapový, a i když má celkem jenom zhruba třetinovou délku, kopíruje slavný etapák a drží se cílových měst, kterými vede. S délkou 1166 kilometrů a převýšením všech 20 etap s celkovou hodnotou téměř 20 tisíc výškových metrů to není vůbec malá porce! Těšíme se tedy na pořádný cirkus, startovní pole napěchované aktivními silničními hobíky a amatéry, kteří budou měřit síly na špici závodu a bojovat o celkové co nejlepší umístění. Do pořadí na předních místech nepromluvíme, ale jistě zažijeme parádní atmosféru a show, kterou Italové umějí vytvořit během každého závodu. Budeme mít také možnost pořádně otestovat zmíněný model elektrokola Yamaha Wabash RT.
Pochopitelně se můžete těšit na reportáž a zážitky, i kdybychom skončili ve sběrném voze, který celou kolonu uzavírá a nakládá vyčerpané jezdce, co vzdali. Věříme ale, že obstojíme a s tratí i několika plánovanými speciálními měřenými úseky se statečně porveme.
FOTO: Archiv, Giro E, Giro d´Italia