Malý, ale hbitý a šikovný

Před více než sto lety vznikl britský výrobce automobilů MG a jeho dvousedadlové sporťáky okouzlily nejednoho motoristu. Kdo by to byl řekl, že po ukončení výroby v roce 1980 a několika pokusech o restart dojde nakonec k novému vzepětí a vystoupání na piedestal v segmentu elektrických vozů? Značka již dávno není britská, ale patří čínské korporaci Shanghai Automotive Industry, nicméně velký kus ducha a svébytnosti dokáže u svých vozů s logem MG nabídnout i nyní. Už jsme měli možnost projet benzinové MG ZS i velký a luxusní hybrid MG EHS, ale na elektrický vůz se dostalo až nyní.

STRUČNĚ A JASNĚ

Automobilům MG se podařilo v prvním roce fungování na českém trhu pořádně rozvířit vody, nastavit zajímavou cenovou politiku a přilákat mnoho zájemců. Prezentovaný kompaktní elektromobil MG4 začíná se slabším motorem a v základní výbavě na ceně 780 tisíc korun, námi testovaná verze ve výbavě Elegance, s výkonem 150 kW a baterií 64 kWh je za cenu 885 tisíc korun. Auto vyniká moderním designem s klínovitým tvarem pětimístné karoserie a ostře řezanými tvary světel a jako celek budí hodně sportovní dojem. Proporčně ideální jsou 17palcová kola s aerodynamickými dvoubarevnými kryty. Dramaticky tvarovaná maska s prostupy vzduchu a přídavné aerodynamické kryty na zádi včetně zadního okna jsou esteticky zajímavým a efektním doplňkem.

INTERIÉR A VÝBAVA

Příjemně čalouněné sedačky sice nemají příliš zvýšené okraje pro boční vedení, ale cítíme se v nich, jako by byly vyrobeny pro nás. Dostatek místa je také pro cestující na zadních, nízko umístěných sedačkách, za kterými je v zadním kufru ještě asi 360 litrů objemu zavazadlového prostoru i s úložným prostorem ve dvojité podlaze. Středobodem přístrojovky a pracoviště řidiče je dotyková obrazovka uprostřed a také displej před volantem. Pod displejem je ještě pár tlačítek a dole ve středu velký otočný ovladač pro jízdní režimy. Nechybí dostatek místa na odložení drobností, lahve nebo telefonu. MG4 jde cestou minimalismu a nabízí celkem kompaktní a útulný prostor, na který si rychle zvyknete. Část infotainmentu a nastavení ovládáte přímo na displeji anebo můžete některé funkce namapovat na křížové páčky u volantu a ovládat klimatizaci, topení nebo rekuperaci jednoduše s dlaněmi stále na volantu a bez ťukání na displej.

JÍZDNÍ DOJMY

Hmotnost vozu je 1,7 tuny, délka 4287 centimetrů. Pohon zadních kol, výkon 204 koní a točivý moment 250 Nm dokáží s tímto modráskem v příplatkové zářivé barvě Brighton Blue pořádně zacvičit. Auto vyrazí vpřed velice jistě a plynule, bez sebemenšího cuknutí, a kdyby to jeden potřeboval, tak na stovce je za necelých osm vteřin a po dálnici dokáže uhánět až stošedesátkou. K dispozici jsou režimy Eco, Standard anebo Sport, kdy jsou reakce na pedál nejostřejší a auto je příjemně tuhé a razantní. MG4 je na poměry elektromobilů lehké, ale jeho hmotnost ani tak není nic zanedbatelného, takže v zatáčkách je cítit, kterak se kola lepí k asfaltu a karoserie mírně naklání. Vyvážení je však skvělé, takže pokud to s plynem přeženete, dá o tom zadní náprava ihned vědět lehkým smykem. Přesně na jeho hranici se rychle naučíte stříhat oblouky jak na běžícím pásu a jízda bude svižná, efektivní a bezpečná. Přitom spotřeba se ani při rychlejším tempu nějak dramaticky nepřehoupne přes 17 nebo 18 kWh na sto kilometrů. Z tohoto pohledu je vůz mimořádně úsporný, a pokud si dáte záležet, můžete zvládnout poklidné dojíždění do práce úplně s přehledem i se spotřebou kolem 14 kWh/100 km. Obratnost a manévrovatelnost je skvělá a pomáhá tomu také mimořádný poloměr otáčení na hodnotě 5,3 metru.

NABÍJENÍ A PŘEVOZ KOL

Auto jsme nabíjeli převážně palubní nabíječkou pomalým nabíjením z domácí sítě a FVE, ale na delších výjezdech jsme vyzkoušeli i deklarované rychlé nabíjení výkonem až 135 kW. Nabíjení bylo skutečně svižné na úrovni výkonu 110 až 120 kW za hodinu a pouze nad 80 procent kapacity se začalo zpomalovat na zhruba 30 kW. Zajímavou a stále oblíbenější funkcí vyhledávanou dobrodruhy anebo chalupáři je možnost instalace zásuvky V2L. Díky tomu pak elektromobil funguje jako zdroj se dvěma zásuvkami, které mohou dávat dohromady až 2,2 kW. To na elektrickou motorovku nebo dobíjení různých zařízení včetně elektrokol bohatě stačí.

Protože auto nemělo tažné zařízení, nemohli jsme vyzkoušet jeho agilitu se zadním nosičem a plnou náloží tří elektrokol. Nicméně e-bike kompaktnějších rozměrů snadno vleze dovnitř. Stačí sklopit zadní sedačky, vyjmout vnitřní víko kufru a stroj opatrně vložit dovnitř. Záleží na typu a velikosti elektrokola, ale spíše počítejte s tím, že bude nutné vyjmout přední kolo z rámu.

VERDIKT

Jakkoli někdo může ke značce MG přistupovat s despektem, my jsme tento předsudek zahodili už dávno, při projetí uvedených prvních modelů na začátku roku 2023. Proto jsme se na testování elektrického MG4 vyloženě těšili jako na pokračování oblíbeného seriálu. A byli jsme doslova nadšeni tím, jak je toto elektrické auto pro každý den živé, obratné, pohotové a uživatelsky jednoduché a přívětivé. Je to povedený elektromobil, který navzdory některým dílčím nedostatkům nabízí skvělý podvozek, dobré a čitelné jízdní vlastnosti, moderní systém rychlého nabíjení a lákavou cenu. Více informací na www.mgmotor-czech.cz.

 

PRO

  • kompaktní karoserie, moderní design
  • hbitý a obratný elektromobil
  • nízká spotřeba, zajímavá cena
  • skvělé jízdní vlastnosti

PROTI

  • ovládání je místy zbytečně komplikované
  • pro rodinu a transport věcí jen omezený kufr
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

www.akumo.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one