Vlajková loď zatím jako hybrid

Otestovali jsme hybridní SUV kočár Mazda CX-60 PHEV.

Japonské automobilové značky si dělají určité věci po svém a jdou často i proti proudu. Mazda není výjimkou a například k elektromobilitě přistupuje zvolna a velice rozvážně. Má zatím jediný čistě elektrický vůz Mazda MX-30 a jinak se soustředila spíše na cizelování spalovacích a hybridních pohonných ústrojí svých vyhlášených modelů.

STRUČNĚ A JASNĚ

Jedním z nich je například i námi testovaná Mazda CX-60 PHEV, vlajková loď značky. Větší dojem než s tímto velkým rodinným SUV s nepřehlédnutelným čumákem a délkou 4745 mm dnes neuděláte s žádným jiným vozem Mazda. Pohon je tvořen čtyřválcovým benzínovým motorem o objemu 2,5 litru a elektromotorem s akumulátorem o kapacitě
17,8 kWh. Dohromady tak máme k dispozici maximální výkon 241 kW, tedy 327 koní s krouticím momentem 500 Nm.

INTERIÉR A VÝBAVA

Rozvor je nadprůměrné hodnoty 2870 mm a k délce vozu se přidává také nemalá šířka 1890 mm a výška téměř 1,7 metru, takže celé auto působí opravdu mohutně. Kabina je posunuta dozadu a za sedadly zůstává zavazadelník s objemem 570 litrů. Vpředu dominuje již zmíněná maska s pěkně zakomponovanými světly. Dlouhé víko kufru ukrývá motor a převodovku, která prostupuje až do kabiny a končí pod přístrojovkou, ukrytá ve středovém tunelu mezi sedačkami. Celé to vypadá velice mohutně a trochu nezvykle. Pěkný zevnějšek s luxusním metalickým lakem plynule přechází do světlého interiéru, jenž je zpracován v nejvyšší kvalitě a s japonskou čistotou a precizností. Před řidičem je klasická kaplička s budíky a uprostřed vyjíždějící 12palcová obrazovka s infotainmentem, který ovládáme otočným kolečkem ve středu u řadicí páky. Ergonomie všech páček, volantu a i toho posledního tlačítka je perfektní. Mazda Driver Personalisation System automaticky pozná, kdo je za volantem, a podle toho mu přizpůsobí jeho preferovanou pozici a nastavení. Vozidlo disponuje maximální výbavou a najdeme tu také řadu bezpečnostních a asistenčních systémů řidiče.

MOTOR, JÍZDA, NABÍJENÍ

Mazda CX-60 je postavena na nové podvozkové platformě s podélně uloženými motory a pohonem zadních kol. Přední kola se zapojují pouze v případě potřeby nebo přímo zvolením off-road režimu. Výkon spalovacího motoru a elektromotoru je již zmíněných 327 koní. Na stovku tak auto sprintuje za 5,8 sekundy. Tato skvělá dynamika platí pouze s nabitou baterií, která má kapacitu 17,8 kWh a slibuje dojezd až 63 kilometrů čistě v elektrickém režimu, případně zapojení do hybridní soustavy. Baterie je umístěna mezi přední a zadní nápravou co nejníže u země, aby se snížilo těžiště vozu. V kombinaci s pohonem všech kol a tuhým podvozkem je to optimální varianta. Jízdu provází specifické hučení a pak také rykot vytočeného motoru při mohutném zrychlení, jinak je jízda klidná a tichá a odhlučnění skvělé. Někdy byly zbytečně aktivní asistenční systémy a jejich pípání, ale vše se dá nastavit podle potřeby. Bez tažného zařízení jsme k převozu jednoho rozloženého elektrokola a dalších dílů využili kufr a šlo to bez problémů.

VERDIKT

Mazda CX-60 je prostorné, moderní, luxusní a povedené auto, se kterým zdoláte všechny kýžené cesty i necesty. Není to žádný off-road, ale nevadí jí výlet mimo asfalt a ochotně sjede prudkým úvozem na ukrytou louku anebo se vyšplhá po kamenité cestě až ke srubu. Pokud se necháte unášet komfortem a klidem kabiny po dálnici, odměnou vám bude příjemná a doslova relaxační jízda. Cena základního modelu s testovanou motorizací začíná na 1 487 490 Kč a testovaný vůz pořídíte za zhruba 1 670 000 Kč. Více informací najdete na www.mazda.cz.

FOTO: Pavel Urbášek

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

www.akumo.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one