Povedená volba rozumem

Otestovali jsme dámské horské elektrokolo s vynikajícím poměrem ceny a kvality.

Značka Lovelec z Českého Těšína je stálicí na domácím trhu s elektrokoly a její modely zahrnují širokou škálu kategorií, a tedy i zákazníků. Postupem let můžeme sledovat rostoucí kvalitu a propracovávání se nejenom do nižší a střední třídy, ale tu a tam také do vyšších pater nabídky. Pro Lovelec je však stále alfou a omegou výborný poměr ceny a výkonu, čehož může být příkladem právě námi testovaný stroj Lovelec Sargo.

SILNÝ MOTOR

Kompaktní 29palcový hardtail je postaven na hliníkovém rámu a vybaven středovým motorem Dapu. Jedná se o vynikající motor používaný i dalšími výrobci. Možná nemá tak jemně vyladěný záběr do pedálů a nárůst krouticího výkonu jako prémiové a mnohem dražší motory, nicméně je charakteristický tichým chodem a skutečně vysokým výkonem. Pyšní se parametry 250 W výkonu a 95 Nm točivého momentu.

Když už jsme na začátku zabrousili do názvů jednotlivých modelů, tak vězte, že Sargo je především velmi hbitá mořská ryba. To neznamená, že byste s e-bikem Lovelec Sargo museli nutně pod hladinu. Naopak! Základem je precizně svařovaný rám z hliníkové slitiny řady 6061, který se nabízí ve velikostech, 17, 19 a 20,5“. Námi testovaná verze 19“ je trochu hraniční pro uživatelky s postavou menší než 170 centimetrů, ale rozhodně je přijatelná pro vyšší jezdkyně. Výrazně růžové barevné provedení kombinované s černou staví na esteticky příjemném kontrastu a umožňuje výborné sladění s doplňky výbavy.

VYSOKÝ DOJEZD

Mohutná spodní rámová trubka uvnitř skrývá integrovanou baterii s volitelnou kapacitou 540 nebo 720 Wh. I ta menší může být většinou dostatečná, ale pokud si chcete pojistit dlouhý dojezd na cykloturistických expedicích, volte větší akumulátor s teoretickým dojezdem přes 130 kilometrů.

Rám má v místě spojení se sedlovou trubkou navařenou vzpěru. Zajímavý je konec zadní stavby, kdy zadní vzpěry tvoří jeden celek a k němu jsou navařeny kovové pláty s patkami rámu. Rám tak krom potřebné tuhosti získá i jistou pružnost a jízdní komfort. Celkově je jeho geometrie navržena pro maximální pohodlí, ačkoli neztrácí sportovního ducha s přiznaným skloněním horní trubky, které zvětší prostor nad rámem a přidá rezervu pro bezpečné seskočení. Pro ženy je vždy lepší o něco zvýšená poloha řídítek a celkově kratší stavba, což se u tohoto dámského modelu projevuje naplno, neboť konstruktéři mají dámskou geometrii skutečně v malíčku!

ROZUMNÉ KOMPONENTY

Z použitých komponentů vyniká odpružená vidlice se zamykáním, která není sice vzduchová, ale u elektrokola s cenou kolem padesáti tisíc korun je to adekvátní a stále funkční díl. Japonské Shimano je přítomno na řadicí soustavě jen částečně, neboť páčky spolu s přehazovačkou jsou ze sady Shimano Alivio, ovšem řetěz je od renomované firmy KMC a roztáčí zadní kazetu kvalitního výrobce SunRace. To vše funguje dohromady velmi dobře. Brzdy jsou pochopitelně kotoučové od značky Tektro. Na hliníkových výpletech s dvojitými ráfky jsou obuty pláště Kenda s univerzálním vzorkem pro lehký terén i cyklostezky a silnice. Důraz na pohodlí budoucí uživatelky podtrhuje kvalitní sedlo od Selle Royal. Použité díly jsou skutečně kvalitní a dokládají to, že výrobce se nesnaží šetřit na základních věcech.

JÍZDA NAPLNO

V lehkém terénu se Sargo cítí skutečně jako ryba ve vodě, lesní pěšiny s kořeny, občas nějaká šotolina, kameny, rozdrncaná polní cesta anebo louka plná drnů a prohlubní – nic z toho není problém. Cílem není drtit tento pohodový stroj v těžkém terénu, ale prověřit ho na běžných površích a s důrazem na to, co předvede ve stoupání, nebo naopak ve sjezdu. Se silným pohonem je pohyb na jakémkoli podkladu opravdová radost a zábava. Limitem ve výjezdu je možná velikost zadního pastorku 32 zubů, který neumožní roztočit nohy vyšší frekvencí, pokud se rozhodnete šplhat s kolem nějakou skutečně technickou pěšinou až na hranici sjízdnosti. Ale proč byste to se Sargem dělali? Z toho vyplývá, že také převody jsou dostatečné, i když do budoucna by alespoň 36zubový pastorek vzadu stál za úvahu. Lovelec Sargo je především dobrým univerzálem, který svou majitelku nezklame. K dispozici je pět stupňů asistence plus režim walk pro tlačení do kopce. Díky síle motoru jsme jezdili spíše na střední výkon a maximální dopomoc během testu zapnuli jen v případě, dramatičtějšího kopce. Při sjíždění dolů z kopce nám byly spolehlivou oporou brzdy, se kterými není při běžném používání sebemenší problém, ačkoli kotouče mají průměr pouze 160 mm.

VERDIKT

Lovelec Sargo dobře padne do ruky a zvolené komponenty fungují jako celek výborně a současně dávají vzhledem ke konečné ceně smysl. Kdo by chtěl upgrade výbavy, lepší vidlici, řadicí soustavu i brzdy, musel by počítat také s vyšší cenou. Nám se tato sestava líbí, protože představuje opravdu rozumný poměr ceny a kvality.

PRO:

  • skvělý poměr ceny a kvality
  • design rámu
  • vysokokapacitní baterie

PROTI:

  • základní řada použitých komponentů odpovídá ceně elektrokola

 

Text: Pavel Nekvinda, foto: Ondřej Grund

 

Více informací o pojištění elektrokol najdete zde.

 

CENA: 54 990 Kč (zvýhodněná od výrobce)

Rám: alu 6061

Vidlice: Suntour XCM, pružinová s regulací, zamykatelná, zdvih 100 mm

Motor: DAPU, 36 V, 250 W / 750 W, středový, 95 Nm

Baterie: Samsung 21700, Li–ion, 20 Ah (720 Wh),
integrovaná

Displej: DAPU P, LCD

Ovládací panel: vodotěsný, funkce walk assist

Maximální rychlost: 25 km/h

Dojezd na jedno nabití: až 170 km

Nabíječka: EN, CE, 36 V, 2 A, doba nabíjení 4–6 hodin

Řazení: Shimano Alivio

Přehazovačka: Shimano Alivio

Řetěz: KMC

Kazeta: SunRace CSM 909 11–34 zubů

Kliky: Prowheel 175 mm, převodník 38 zubů

Brzdy: Tektro HD–T275, kotoučové, hydraulické, 160 mm

Ráfky: alu 29“, dvoustěnné

Dráty: nerez

Náboje: Modus

Pláště: Kenda K1227, 29 × 2,4“

Sedlo: Selle Royal

Představec: Promax

Řídítka: Promax 720 mm

Velikosti: 17, 19, 20,5“

Hmotnost: 25 kg

Maximální nosnost: 140 kg

Výrobce a distributor: www.lovelec.cz

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.
LASOUL

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one