Maximální překvapení!

Výborně poskládaný e-full Maxbike Halden 2.0 PRO za dobrou cenu.

Domácí výrobce kol a elektrokol Maxbike za více než tři desítky let existence dokonale poznal svoje zákazníky a cílovou skupinu a naučil se nabídku přizpůsobovat tomu, co uživatelé chtějí a potřebují. Nepouští se do závratných experimentů nebo technologických a cenových úletů, ale skládá elektrokola s ohledem na co nejlepší poměr ceny a výkonu.

PRO ZÁVODNÍKY? NIKOLI

Dělat si iluze o tom, že jezdci na celoodpružených elektrokolech Maxbike budou celý den jezdit v bikeparku anebo dropovat skalky na enduro tratích? To jistě ne. Cílem ostravské rodinné firmy s výrobním zázemím v moderní hale ve Svinově je vyrábět pohodlná a bezpečná elektrokola. Takový rozumně a kvalitně vybavený e-bike, který bude dobrým parťákem, dokáže s jezdcem urazit klidně více než stokilometrový výlet v horách a postará se o komfort a snadné ovládání i v horším terénu. Možnost pořídit si kvalitně vybavené elektrokolo, navíc v luxusním zpracování a designu vypadajícím na mnohem vyšší cenovou kategorii, to je lákavá nabídka pro mnoho zákazníků, kteří trochu tápou a nejsou si jisti, jestli nové elektrokolo naplní všechna jejich očekávání. Anebo naopak zvažují, zda nebude nově zakoupený e-bike zbytečně naddimenzovaný vzhledem k jejich reálným potřebám a nárokům.

TA NEJLEPŠÍ NABÍDKA

Příkladem takového „tak akorát“ poskládaného a komponentově vyváženého elektrokola je Maxbike Halden 2.0 PRO. Číselná řada v názvu značí, že se jedná o již druhou a vylepšenou generaci známého modelu. Halden 2.0 PRO disponuje v letošní kolekci upgradovanou výbavou právě proto, aby jezdci nabídl lepší jízdní vlastnosti, spolehlivější oporu i podporu v členitém terénu a co nejvyšší míru komfortu. Základem elektrokola je hliníkový rám, jenž zůstal stejný, nicméně odpružení Suntour bylo nahrazeno kvalitnějšími a citlivějšími jednotkami RockShox. Jak vidlice Psylo, tak tlumič Deluxe Select nabízejí lepší možnost a širší škálu nastavení, spolehlivější útlum a o poznání vyšší komfort. Díky tomu se Maxbike Halden, ačkoli nemá endurové ani sjezdové ambice, neztratí ani na technických a kamenitých či kořenových trailech. Sjezdy rozbitými úvozy anebo dlouhé padáky dolů po štěrkových cestách anebo hrbolatých kolejích nejsou nic, s čím by si tento Maxbike hravě neporadil. Jisté limity a hranice se zdvihem odpružení 140 mm dozajista má, ale opět zase o něco posunutější.

ODOLNÉ ŘAZENÍ A BRZDY

Za posíleným odpružením nijak nezaostávají ostatní komponenty, ba naopak! Než přejdeme k samotnému středovému pohonu a baterii, tak zmiňme, že 11rychlostní řadicí systém je tak akorát dimenzovaný na zdolávání předpokládaných terénů, do kterých majitel tohoto e-biku nejspíš zamíří. Řazení Cues i se zadním měničem stejné řady je plynulé a hladké i v maximálním tahu a napětí řetězu. Výrobce tuto sadu vybavil technologií náběhů Linkglide, čímž se předejde poškození řetězu a také se to pozitivně projeví na vyšší životnosti celého systému. Směrem vzhůru není problém zdolat jakoukoli stojku, opačným směrem dolů z kopce se lze zase plně spolehnout nejen na zmíněné odpružení a sportovní geometrii rámu s dostatečně bytelně navrženou zadní stavbou, ale také na brzdy. Ačkoli nejsou vyloženě jedovaté, tak přesto nás jejich brzdný účinek, zejména na předním kole, příjemně překvapil. V prvním dramatickém sjezdu jsme za páky vzali trochu později, ale důrazný a velice jistý projev a nekompromisní stisk čtyřpístkových třmenů bez známek vadnutí zažehnal jakékoli obavy. I v případě, že se do sedla vyšvihne více než metrákový pořízek, který elektrokolo ve sjezdech vůbec nešetří, tak nemáme obavu, že by narazil na nějaké potíže se zpomalením anebo zastavením. Na Shimano brzdy je v této vylepšené verzi opravdový spoleh.

TEN DESIGN!

Již jsme zmínili luxusní zpracování a povedený design. Výrobce je třeba pochválit za moderně pojatá a skutečně subtilní loga a nápisy. Písmo je pouze decentním doplněním celkově ladného vizuálu e-biku. Antracitovo-černý lak se světlými prvky mění barvu podle světla a působí velmi decentně, nekřiklavě, a přitom prémiově. K uhlazenému vzhledu přispívá integrace kabeláže a celkový minimalismus, jenž na řídítkách pouze drobně narušuje páčka na ovládání teleskopické sedlovky. Dalším „prohřeškem“ proti případnému puristickému a esteticky čistému pojetí výbavy elektrokola může být zadní stojánek. Ano, ve sjezdech na hrbolech a nerovnostech se občas ozve, zaklepe se nebo rozvibruje, ale jeho funkce a výhody jsou jasné. Pro drtivou většinu majitelů tohoto elektrokola je to jistě vítaný a užitečný doplněk a budou jej používat prakticky na dennodenní bázi. Jestliže bude někdo na svém Maxbiku Halden jezdit více hor anebo na flow traily, může stojánek kdykoli odmontovat. Z další výbavy, která je nachystána na univerzální i ryze terénní radovánky, jsou to kvalitní zapletená kola Shimano s ráfky Ryde. Širší ráfky umožní terénnímu obutí Continental lépe se rozprostřít do ideálního oblého tvaru a dát jezdci naplno okusit kvalitu a vysokou adhezi vzorku pneumatiky Trail King. Profituje z toho samozřejmě jezdec, který naplno využije dobrou stoupavost e-biku i jeho stabilitu v terénních sjezdech a schopnost zastavit na jakémkoli podkladu. I na běžné polní cestě nebo šotolině pláště letí jako ďas!

POHON A ENERGIE

Poslední v našem výčtu, ale de facto první podle významu a funkce, tu máme středový motor Bafang M510 a integrovanou rámovou baterii s články Samsung o celkové kapacitě 720 Wh. Jako bychom nyní slyšeli biblická slova Ježíše Krista a jeho ujišťování učedníků o tom, že mnozí první budou v Božím království poslední a ti poslední budou zase první… Takže my nyní na závěr seznamu klíčových dílů máme na piedestalu vpravdě už legendární a zavedený motor od Bafangu. Jeho teoretický krouticí moment 95 Nm lze vydolovat ve formě podpory ke šlapání i při praktické testovací jízdě, nicméně je třeba motoru pomoci vlastním šlapáním a probudit ho prostřednictvím torzního senzoru k aktivitě. Možná deklarovaná síla není tolik cítit na první dobrou jako u jiných pohonů v nejsilnějším režimu, ale přesto je dostatečná a nikdy jezdci nechybí. S hlučností a odstupňováním podpory v jednotlivých režimech je na tom tento motor, hodící se pro sportovní terénní horská elektrokola, velmi dobře. Zvyknout si musíme na jeho sotva postřehnutelný a nepatrný, lehký doběh, když přestaneme otáčet pedály. V terénu a v mnoha jízdních situacích se toho dá celkem příjemně využít, protože tento lehký impuls vpřed nám pomůže případně překonat překážku. Výrobce Maxbike si dal s naladěním a přizpůsobením celého e-bike systému opravdu práci a věnoval pozornost každičkému detailu. Při zapínání elektrokola nás vítá na řídítkovém LCD displeji logo výrobce. Displej je na řídítkách umístěn blízko středu hned vedle představce, v jakémsi zákrytu za ním, kde nehrozí poškození. Režimy motoru ovládáme dobře dostupnými tlačítky na řídítkách. Perfektně nastavená je citlivost torzního snímače, která umožní vskutku okamžitý záběr do pedálů při problémových rozjezdech do prudkého kopce. Jestliže někdo dlouhodobě bojuje s uměním nasednout, šlápnout a rozjet se plynule vzhůru, zvlášť na rozbitém trailu nebo křivolaké pěšině směrem do kopce, tak ten bude s podporou a asistencí Bafangu M510 opravdu spokojen. Stačí malý tlak do pedálů a Holden se rozjíždí. Je-li zrovna zvolen nejsilnější režim Boost, tak se dá říci, že do kopce vždy vyrážíme nezadržitelně a razantně, i když stále kontrolovaně, a nic nás nemůže zbrzdit.

VERDIKT

Jak jsme již uvedli na začátku, výrobce má s tímto celoodpruženým kolem ambici uspokojit běžné nároky sportovců, cykloturistů i dálkových jezdců, ale případně nezklamat ani náročnější e-bikery, kteří občas zavítají na traily anebo těžké terénní trasy. I ti nároční budou s ovládáním e-biku, jeho klidem, stabilitou a schopností pojímat nerovnosti velmi spokojeni. Komponentová sestava nemá slabého místa, a dokonce zahrnuje i teleskopickou sedlovku, která přispívá k bezpečné a pohodlné manipulaci s elektrokolem a také dobře poslouží v terénu. K prvnímu testu elektrokola značky Maxbike jsme přistupovali se zvědavostí a pragmatickou připraveností akceptovat případné úlevy anebo nedostatky, nicméně v dané cenové kategorii a výbavě jsme asi nemohli být mileji překvapeni. Veskrze moderně pojatý a čistě osazený, povedený e-bike nabízí skvělý výkon, dobré jízdní vlastnosti a bezpečí při zážitcích za řídítky.

 

MAXBIKE HALDEN 2.0 PRO

Cena: 79 990 Kč

Rám: Maxbike Halden, hliníková slitina, zdvih zadní stavby 140 mm

Vidlice: RockShox PSYLO Silver RC, 140 mm

Tlumič: RockShox Deluxe Select R 210 × 50, 140 mm

Motor: středový Bafang M510 (250 W, 95 Nm)

Baterie: Li-Ion akumulátor, integrovaný, články Samsung 21700, kapacita 720 Wh (20 Ah, 36 V)

Displej: Bafang DP C245

Řazení: Shimano Cues, 11 rychlostí

Přehazovačka: Shimano Cues, 11 rychlostí

Řetěz a kazeta: Shimano Cues, 11 rychlostí

Brzdy: Shimano BR-MT420, 4pístkové, kotouče 180 mm

Zapletená kola: náboje Shimano, ráfky Ryde 35 mm, 29″

Pláště: Continental Trail King, 29 × 2,40″

Řídítka: Ritchey COMP ATB, průměr 31,8 mm, šířka 760 mm, zvednutí 20 mm

Gripy: Velo 975 PD2

Sedlovka: teleskopická TranzX, průměr 30,9 mm, zdvih 125 mm

Sedlo: DDK VP82616

Pedály: Zeray FP-975

Výrobce a distributor: www.maxbike.cz

Více informací o pojištění elektrokol najdete zde.

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one