Ano, společných rysů, ať už hovoříme o zdvihu, velikosti zapletených kol anebo pohonné jednotce – to vše už tu v různých podobách a variacích bylo a je. Na druhou stranu ale přináší také několik zajímavých, neřkuli originálních řešení, která mohou být v nabité konkurenci nespornou výhodou. Karty byly rozdány jasně, a my jsme byli opravdu hodně zvědaví, jak si mnoha kilometry ostřílený apačský náčelník v našem testu povede…
… Jezdec má na výběr ze čtyř režimů elektrické asistence. Nabídka začíná hospodárně laděným nastavením Eco, pokračuje přes výletní Tour a svižný Sport, a končí nejvýkonnějším či chcete-li nejzábavnějším režimem s příznačným pojmenováním Turbo. Při vyjížďkách jsme si zvykli používat první dva stupně podpory a vyšší řadili pouze v nejnutnějších případech, typicky v obtížných úsecích v terénu i mimo něj. S takovým jízdním pojetím jsme v terénu plném jednostopých stezek najeli přibližně čtyřiačtyřicet kilometrů na jedno nabití. Nenáročná vyjížďka s převahou zpevněných cest a silnic pak znamenala nájezd téměř dvojnásobný. Převýšení obou těchto zkušebních okruhů činilo něco málo přes osm set výškových metrů, což není zas tak málo!…
A to by stačilo, celý test najdete v prvním čísle Electric Bike Action na konci března!
Text a foto Jakub Svoboda