Tu organizátorovi a vydavateli časopisu Ondřeji Vysypalovi zapůjčila nezisková organizace Kolem na kole v Mladé Boleslavi. Rikša bytelné konstrukce má hmotnost necelých 100 kilogramů, nosnost zadní pozice řidiče je až 120 kg a nosnost široké a pohodlné přední dvojmístné lavice až 200 kg. Jako pohon slouží zadní nábojový motor, baterie je umístěna v zadním nosiči a dá se nabíjet na kole anebo vyjmutá kdekoli jinde. Snadné nastupování cestujícím zajistí sklopná podnožka a pasažéři jsou připoutání bezpečnostními pásy a před nepřízní počasí chráněni sklopnou stříškou. Komunikace mezi řidičem a posádkou probíhá za jízdy a hlas je dobře slyšet.
Díky odpružení je jízda komfortní a jako optimální, příjemná a bezpečná se osvědčila rychlost kolem 15 kilometrů za hodinu. Na rikše se zkrátka nepospíchá, ale pasažéři se kochají krajinou, nechají si čechrat vlasy větrem a pokud chtějí, mohou mezi sebou i s řidičem komunikovat. Řidič rikši šlape a jeho energie je podpořena také elektromotorem. Jízda je tichá a rikša se ovládá lehce a bezpečně. Nechybí jedna parkovací brzda a také výkonné kotoučové brzdy. Při nepřízni počasí a dešti slouží k perfektní ochraně před nečistotami dostatečně široké a dlouhé blatníky s dobrým krytím.
K vidění na stánku časopisu byla dále také dvě skládací elektrokola značky Tern od dovozce Azub z Uherského Brodu. Stejná firma také vyrábí lehokola a lehotříkolky vlastní konstrukce a jeden model Azub Ti-Fly 26 byl také k vidění i vyzkoušení. Návštěvníci též projevili zájem o svezení na elektrokolech domácí značky Lectron, vybraných záměrně s nízkým nástupem pro snadné nasedání a také se zadním pohonem pro dojíždění spíše na kratší vzdálenosti.
Akce se vydařila a během celé neděle vládlo i přes pesimistickou předpověď nakonec příjemné a místy i polojasné počasí. Zájem o svezení projevili návštěvníci nejen z Otaslavic, ale také z okolních obcí, a to bez rozdílu věku. Mladší nadšení fandové elektrokol si nejvíce půjčovali skládací elektrokola a také unikátní lehotříkolku Azub se středovým motorem.